چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر این که حوزه انقلابی مدافع حقیقی ولایت فقیه و نظام اسلامی است، گفت: بازخوانی و واکاوی مستمر علل و چرایی حماسه ۹ دی برای نسل های جوان و آینده ساز ایران و تبدیل آن به یک حقیقت ملموس امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در نشست بصيرتي «حوزه ولايي، حوزه انقلابي»، در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) جنب مصلای امام خمینی (ره) بجنورد که به مناسبت یوم‌الله نهم دی‌ماه برگزار شد، با تاکید بر این که حوزه انقلابی مدافع حقیقی ولایت فقیه و نظام اسلامی است، اظهارداشت: در این امتحان برخی نمره قبولی گرفته و برخی با وجود اینکه در زمره خواص بودند قبول نشدند.

وی ادامه داد: حماسه نهم دی دارای زوایای مختلفی است که از مهمترین آنها همان ولایتمداری ملت ایران و تبلور عینی بصیرتی است که در آن ملت فهیم و انقلابی گوش به فرمان مقام معظم رهبری حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه غیرت دینی و بلوغ سیاسی ملت در یوم‌الله 9 دی توطئه فتنه‌گران و دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرد، افزود: مردم با غیرت دینی و بلوغ سیاسی در این روز مثل همیشه به صحنه آمده و تمام تلاش های فتنه گران و دشمنان را نقش بر آب کرده و انقلاب سومی به راه انداختند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی منتظر سقوط این نظام بودند که با حضور میلیونی مردم در روز 9 دی تمام فتنه ها خنثی و دشمنان ناباورانه و متحیر این حماسه باشکوه را نظاره می کردند.

وی با بیان اینکه نهم دی به عنوان یوم ‌الله و روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: نهم دی در ردیف 22 بهمن و روز بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی شمرده می شود؛ چون در این روز ملت با بصیرت ایران اسلامی به صحنه آمدند و دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را مایوس کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حتی مسئولان نظام نیز انتظار چنین حضوری را نداشته و برای آن آمادگی نداشتند، اظهار داشت: حتی صدا و سیما و رسانه‌های کشور هم برای پوشش این حماسه آماده نبودند، چون حماسه نهم دی غافل‌گیر کننده بود چون از دین، قلب و اندیشه ملت برخاسته بود.

وی با تاکید بر تبیین و تشریح حماسه نهم دی در بین اقشار مختلف مردم علی الخصوص نسل جوان، گفت:  بازخوانی و واکاوی مستمر علل و چرایی حماسه 9 دی برای نسل های جوان و آینده ساز ایران و تبدیل آن به یک حقیقت ملموس امری ضروری است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: باید ابعاد مختلف حماسه عظیم مردم در نهم دی توسط مسئولان فرهنگی، طلاب و روحانیون به صورت دقیق واکاوی و برای جامعه به خصوص نسل جوان تبیین و تشریح شود.

گفتنی است، نشست بصيرتي «حوزه ولايي، حوزه انقلابي» به مناسبت یوم‌الله نهم دی‌ماه با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه استان خراسان شمالی در محل حسینیه سیدالشهدا جنب مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha