پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر جامعه دانشجویی را به جهاد علمى‌ به معنای تلاش علمی در برابر چالش خصمانه دشمنان و برخوردارى از بصیرت و قدرت تحليل سياسى‌ و توجه به فرهنگ، اخلاق و معنويت در كنار علم توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در نشست با جمعی از دانشجویان با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو را روز ضد آمریکا و ضد سلطه عنوان کرد و گفت: در روز 16 آذر سال ۳۲ و در تظاهرات دانشجویان سه دانشجو کشته شدند که این اتفاق تقريبا چهار ماه بعد از كودتاى ۲۸ مرداد و در اعتراض به سفر نيكسون معاون رئيس جمهور آمریکا اتفاق افتاد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید گفت 16 آذر روز دانشجوى ضد آمريكا و دانشجوى ضد سلطه است.

وی با اشاره به حوادث و رخدادهای سال 32 ابراز داشت: متأسفانه در آن زمان نظام ایران آنقدر ضعیف بود که درست روز بعد از واقعه ۱۶ آذر نيكسون به ايران آمد، و در همان دانشگاهى كه هنوز به خون دانشجويان‌ بى‌گناه رنگين بود، دكتراى افتخارى دريافت كرد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری ادامه داد: 16 آذر با خون دانشجویان «شعار مرگ بر آمریکا» هم تولد یافت و ملت ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، هیمنه ابهت آمریکا را با این شعار شکستند و تا وقتی که خوی استکباری و سلطه جویی در دولتمردان آمریکا ادامه داشته باشد، قطعاً و بی تردید شعار«مرگ بر آمریکا» هم با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، در ادامه سخنان خود جامعه دانشجویی را به جهاد علمى‌ به معنای تلاش علمی در برابر چالش خصمانه دشمنان و برخوردارى از بصیرت و قدرت تحليل سياسى‌ و توجه به فرهنگ، اخلاق و معنويت در كنار علم توصیه کرد.

وی تصریح کرد: دانشجويى كه نداند در دنيا چه مى‌گذرد، اين دانشجو، دانشجوى زمان خود نيست. چيزى كه امام حسن مجتبى(ع) را شكست داد، فتنه خوارج را به‌وجود آورد و اميرالمؤمنين عليه‌السّلام را آن‌طور زير فشار قرار داد، نبود تحلیل سیاسی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha