جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوائی

حوزه / مسئول بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: باید در مسئله اسلامی شدن علوم، جهاد علمی را در میان نخبگان و دانش آموختگان به راه بیاندازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر نوایی در دومین نشست شورای تلفیقی نخبگان در مرکز مدیریت حوزه، با توجه به ضرورت پیگیری و تداوم فعالیت این شورا، بیان داشت: باید در مورد مسئله اسلامی شدن علوم، با بررسی کارهای انجام شده و حذف موازی کاری، جهاد علمی را در بین نخبگان و دانش آموختگان به راه بیاندازیم.

مسئول بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: در راستای اسلامی سازی علوم انسانی، توجه به ساختار مبانی علوم، یکی از مهمترین موارد قابل بررسی شورای تلفیقی نخبگان است.

وی با بیان اینکه علوم انسانی به لحاظ مبانی معرفت و انسان شناختی نواقصی دارد، افزود: ساختار علوم انسانی در دانشگاه ها، ساختاری ماده گرایانه است بنابراین باید به سمت بومی سازی و اسلامی کردن این علوم پیش رویم.

حجت الاسلام نوایی مطرح کرد: با نگاه اسلامی به علوم انسانی، برای احصا این علوم در وهله نخست، باید کاستی های اسلامی شدن علوم رایج را بدست آوریم.

مسئول بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در پایان تاکید کرد: حرکت علمی و انجام کار مطالعاتی در حیطه اسلامی شدن علوم، از سوی نخبگان حوزه های علمیه و دانشگاه امکان پذیر می شود.

گفتنی است: اعضای شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان و اعضای بنیاد ملی نخبگان دانشگاه مشهد، شورای تلفیقی نخبگان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha