پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ وجه الله، انبیاء و معصومین(ع) هستند و از نعمت مومنین در بهشت این است که نظر به وجه الله می کند، زمانی می رسد پرده ها کنار می روند و نظر به مقام اولیا خدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  ظهر امروز در مراسم دومین روز عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور آیت الله  العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد به شئونات ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از شئونات ائمه(ع) تقوا است، ‌خدای متعال اهل این است که انسان نسبت به او تقوا داشته باشد و در عین حال اهل مغفرت نیز می باشد و کسی لغزشی کند او را می بخشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: حق تقوا، یعنی شکری که لغزشی در آن نیست و این تنها از عهده معصومین(ع) بر می آید از این رو تنها  شان ائمه، تقوا و حق محض می باشد، درآیات و روایات مفصل بحث شده است، بنابراین هرکجا عبودیت و صفت خوبی است از شان و جایگاه ائمه (ع)است.

وی افزود: قدم دوم، عبودیت محض است، این وجود های  مقدس که اخلاص محض دارند دارای شأن دومی هستند، شان دوم ائمه (ع) این است که در مقام عبودیت به جای بالایی می رسند و وجه الله می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری گفت: ائمه(ع) کسانی هستند که دائم در نماز هستند و زکات آنها مانع نمازشان نیست. کسی مقام ولایت دارد که دائم در نماز است از این رو  اقامه زکات شان،  ولایت است.

 رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: این اقامه صلاة و زکات به صورت مستمر است، هر چه به هر کسی در این عالم می رسد از زکات ائمه(ع)  است تا جایی که خود این بزرگواران می فرمایند« با زکات ما اهل بیت(ع)، همه تزکیه می شوند».

استاد حوزه  اظهار داشت: وجه الله، انبیاء و معصومین(ع) هستند و از نعمت مومنین در بهشت  این است که نظر به وجه الله می کند، زمانی می رسد پرده ها کنار می روند و نظر به مقام اولیا خدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری گفت: موسی نبی(ع) می خواست خدا را در چهره ی اتم آن، یعنی اولیاء الهی ببیند و این مقام برای ائمه (ع) است که در مقام عبودیت مطلق می باشند .

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: ورودی به باب توحید از طریق ابواب الله و سبیل الله میسر است و باید شخصیت حضرت زهرا(س) که آئینه پیامبر(ص) است را شناخت. همه کارها با رسول(ص)  می باشد تطهیر از پلیدی کار او است ،این رسالت و تطهیر را حضرت زهرا(س) نیز دارد.

وی گفت: فاطمه زهرا(س) کسی  است که می تواند پرده ظلمت را کنار بزند او زجاجه و مشکات است و حجاب مقدس را می تواند کنار بزند؛ حضرت با عهد به زمین آمده تا حجاب های ظلمانی و تاریک را بردارد.

استاد حوزه با بابیان اینکه پیامبر(ص) مفتاح کل است و حتی از کل عالم حجاب را برمی دارد، افزود: حضرت زهرا(س) هم دارای این چنین ویژگی است، چون عالم ملکوت را که در ظلمت است، نورانی کرده، وقتی می خواستند دنیا بیاند، چطور نور آنها نازل می شود پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم  باید  40 روز  گوشه گیری کنند و بعد از طعام بهشتی بخورند تا با درخشش حضرت زهرا(س) ظلمت ها کنار برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha