پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور آیت الله العظمی وحید

حوزه/ مراسم عزاداری و سوگواری ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که پیش از ظهر امروز با حضور حضرت الله وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم دربیت معظم له در قم برگزارشد گفت: در جمع انصار و مهاجرین افرادی که به بیت حضرت زهرا(س) حمله کردند، تنها هدف آنها اذیت و آزار دختر پیامبر(س) و حضرت علی(ع) بود.

 سخنران این مراسم عنوان کرد: باید در این مجالس کاری کرد تا مردم شناخت بیشتری به فاطمیه و حوادث به وجود آمده در روز حمله به  بیت رسول الله(ص) داشته باشند.

وی افزود: باید دنبال عواملی گشت که باعث شد مردمی که ته مانده غذای دختر رسول خدا(ص) را به عنوان تبرک بر می داشتند، چه شد که بعد رحلت پیامبر(ص) به بیت او حمله ور شدند و آتش زدند و خانه را برسر اهلش تخریب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی گفت: در شناخت حضرت فاطمه(س) باید به سخنان اهل بیت(ع) مراجعه کرد و باید طوری تلاش نمود تا بتوان به مباحث ارزشی و ناب دست یافت، ولی واقعیت این است شناخت آن بانو، کار هرکسی نیست، جزء پیامبر(ص)،امیر المؤمنین و اهل بیت(ع) و اهل خواص کسی نمی توان آن حضرت را بشناسد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه گرفتن مراسم عزاداری، گل مالیدن به سرو لباس، برپایی خیمه های نیم سوخته به یاد آتش گرفتن خانه حضرت زهرا(س)، مقدمه برای شناخت آن بانوی باعظمت است، گفت:  هر برنامه و حرکتی درمسیر برنامه های دینی و فاطمی نباشد هیچ ارزشی ندارد.

 وی افزود: فاطمه زهرا(س) کسی بودند که خدا برای پاسداشت مقام و جایگاه او، ملائکه را برای خدمت رسانی به محضرش فرستاد.

حجت الاسلام  والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: حضرت زهرا(س) شخصیتی بی نظیر در دفاع ازحرم و ولایت بود. تا زمانی که در محضر ولایت بودند، عاشقانه رفتار می کردند و سرانجام عاشقانه جان خود را فدا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha