پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای طلاب

حوزه/ استاد حوزه، با اشاره به ضرورت جهاد علمی و فکری، گفت: اگر طلاب و روحانیون خيزش سياسي نداشته باشند، دشمنان انقلاب را مظلوم معرفي کرده و آن را تضعیف و به مرور نابود خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام صالحی نژاد، صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شورای طلاب استان، در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: شورای طلاب حوزه علمیه بازوی مشورتی مدیریت در هر مدرسه علمیه است که می‌تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

وی افزود:  شورای طلاب بازوی مشورتی مدیریت هر مدرسه است که ارتباط بین طلاب و مدیران و مسئولان مدرسه و حوزه را برقرار می‌سازد تا کیفیت خدمات در مدارس افزایش یابد.

این پژوهشگر دینی ، ارتقای سطح مشارکت و توسعه فعالیت‌های قانونمند در مدارس، ایجاد همدلی در بین طلاب و مسئولین مدرسه و آشنایی هر چه بیشتر آنان با واقعیت‌ها و مشکلات یکدیگر و ایجاد فضای مشارکت و همکاری در بین ایشان را ازجمله اهداف تشکیل شورای طلاب عنوان کرد.

وی، تقویت ارزش‌هایی چون روحیه خودباوری و اعتماد به‌ نفس و تعاون و کار جمعی طلاب، فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی-سیاسی و مدیریتی طلاب مبتنی بر اخلاق‌مداری و ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی طلاب را نیز از دیگر اهداف تشکیل این شوراها برشمرد.

حجت‌الاسلام صالحی نژاد با بیان اینکه تشکیل شورای طلاب، احترام به سير طلبگي است، گفت:  اعضای شورای طلاب بايد بیش‌ازپیش تلاش کنند، چراکه خيلي از كارها روي زمين مانده است و باید انجام شود، بنابراین باید در اين راه تلاش كرد و در كنارش اخلاص نیز داشت.

کارشناس حوزوی  در بخش دیگری با اشاره به اینکه هم‌اکنون بحث انتخابات در جامعه مطرح است، گفت: طلاب و روحانیون وظیفه روشنگری را در ایام انتخابات بر عهده دارند و باید در این زمینه آنلاین باشند.

حجت‌الاسلام صالحی نژاد، با اشاره به ضرورت جهاد علمی و فکری، گفت: اگر طلاب و روحانیون خيزش سياسي نداشته باشند، دشمنان انقلاب را مظلوم معرفي کرده و آن را تضعیف و به مرور نابود خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha