جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ماه‌های محرم و صفر فرصت تکرار نشدنی برای تبلیغ هستند، گفت: فعالیت‌های اجتماعی نباید مزاحم کار اصلی طلبه، یعنی فعالیت علمی و تبلیغی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، در جمع شماری از روحانیون مبلغ اعزامی به مساجد در ماه محرم، اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت تکرار نشدنی برای تبلیغ هستند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل نباید از این فرصت الهی به طور سطحی عبور کرد، در حالی که در این دو ماه، مراسم عزاداری زمینه کاری ما است و باید به نحو احسن کارمان را در آن انجام دهیم.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه‌های ماه محرم، افزود: نباید همان برنامه‌های گذشته را عیناً اجرا کرد، بلکه باید برنامه‌ریزی جدیدی از سوی شما مبلغان و علما صورت گیرد تا برنامه‌های متفاوتی هم برگزار شود.

وی با تشریح نظر بزرگان دینی پیرامون استفاده از فرصت‌های معنوی برای خدمت به مردم، یادآور شد: شما مبلغان باید به‌صورت همه‌جانبه به کار بپردازید و در حین انجام کار، از خود و خانواده‌تان هم غافل نشوید.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: مانند فردی نباشید که مردم را تطهیر و تمیز می‌کند اما از خود و اطرافیانش در این امر غافل شده است؛ پس در کنار وظایف اصلی‌تان حداکثر بهره‌مندی از فرصت معنوی ماه محرم را برای خودتان هم در نظر داشته باشید.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های اجتماعی نباید مزاحم کار اصلی طلبه، یعنی فعالیت علمی و تبلیغی شود، گفت: در ماه محرم تلاش شود که ارتباطات با فقرا و محرومین بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان را امری ضروری در جهت شکل‌گیری شخصیت این نسل و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دانست و افزود: بهترین ابزار آگاه‌سازی نسل جوان از هجمه‌های فرهنگی، تبلیغ است.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر هجمه فرهنگی دشمن مسئول هستیم و نباید آن را نادیده بگیریم، به مسئولیت خطیر روحانیت در حوزه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی به جامعه پرداخت و گفت: روحانیان با همکاری و تعامل با دیگر نهادهای اجرایی، عنصری بسیار اثرگذار در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha