جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز و در دوران سخت اما منتظرپرور انتظار، یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب کار فرهنگی و اعتقادی مستمر و هدفمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در نشست بررسی فعالیت‌های هفته حجاب و عفاف که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع)، به اجرای کمپین ویژه عفاف و حجاب در بجنورد اشاره و اظهار کرد: کمپین مزبور کار بامحتوایی بود که به‌صورت مردمی و خارج از فعالیت اداری، از سوی دغدغه مندان دین و عفاف و حجاب اجرا شد.

وی افزود: فعالیت فرهنگی کار دیربازده بوده و نمی‌شود یک روز و یک هفته کاری را انجام داده و دغدغه‌ای را پیگیری کنیم و انتظار جواب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی هم هست، با بیان اینکه یکی از میدان‌های تقابلی دشمنان با اسلام، عرصه حجاب و عفاف است، اضافه کرد: با توجه به همه هجمه‌هایی که علیه اسلام صورت می‌گیرد و دشمنان اسلام بسیج شده‌اند تا تقابل اعتقادی را به نفع خود تمام کنند باید فعالیت‌های مقابله‌ای ما به‌صورت هدفمند و اصولی باشد.

وی اضافه کرد: معمر بن خلاد می‌گوید نزد امام رضا (ع) سخن از حضرت قائم (عج) مطرح شد، حضرت فرمود: «لَوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُنَا عَلَیهِ السَّلاَمُ لَمْ یکنْ إِلاَّ اَلْعَلَقُ وَ اَلْعَرَقُ وَ اَلنَّوْمُ عَلَی اَلسُّرُوجِ وَ مَا لِبَاسُ اَلْقَائِمِ عَلَیهِ السَّلاَمُ إِلاَّ اَلْغَلِیظُ وَ مَا طَعَامُهُ إِلاَّ اَلْجَشِبُ». گویا این سخن امام رضا (ع) برای امروز من و شما وارد شده است، امروز شما آسوده‌تر از آن روز هستید، اگر ولی‌عصر ظهور کند به‌جز لخته‌های خون و عرق ریختن و خفتن بر روی زین‌ها چیزی نخواهد بود، جامه ولی‌عصر جز جامه‌ای ضخیم و غذای او طعامی جز طعام سخت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این‌گونه نیست که با ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) به یک باره همه چیز درست شده و مدینه فاضله شکل بگیرد، ازاین‌رو باید یاران ولی‌عصر (عج) از قبل آمادگی‌هایی را کسب کرده باشند، زیرا نمی‌شود به‌یک‌باره همه‌چیز درست شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: کسانی می‌توانند در رکاب حضرت ولی‌عصر (عج) باشند که در زمان غیبت کسب آمادگی کرده باشند.

وی افزود: امروز هم در دوران سخت اما منتظرپرور انتظار، وظیفه ما کار فرهنگی و اعتقادی است و در این عرصه زمانی می‌توانیم مفید واقع شویم که ابتدا در جبهه جهاد کبیر بر نفس خود فائق بیاییم و سپس در عرصه جهاد صغیر دشمن‌شناسی خوبی داشته و فعالیت‌های مناسب و اصولی انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha