جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر انتظار را دوران طلایی زندگی انسان های ولایتمدار دانست و گفت: درک دوران انتظار حضرت مهدی(عج) دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی دنیوی و اخروی انسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، عصر انتظار را دوران طلایی زندگی انسان های ولایتمدار دانسته و ابراز داشت: عصر انتظار، دوران طلایی زندگی انسانهایی است که چشم به راه ظهورفرزند زهرای اطهر(س) هستند.

وی با اشاره به این که مردمی که در زمان غیبت زندگی می کنند و دوران غیبت را درک کرده اند بنا به گفتار معصومین(ع) از افضل ترین و داناترین مردم هستند، افزود: امروز عاشقان و دلدادگان صاحب الزمان (عج) کسانی هستند که امام خود را ندیده اند و به انتظار ایشان شب و روز خود را سپری می کنند؛ بدون شک مقام و جایگاه آنان ارجح تر از کسانی است که در دوران پیامبر(ص) و سایر ائمه (ع) زندگی کرده و حضور آنان را درک کرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: هرکس که بمیرد و انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) را  کشیده باشد، ثواب جهاد در کنار پیامبر (ص) و شمشیر زدن علیه دشمنان را می برد و در روایتی دیگر از امام صادق(ع) نقل است که هر کسی در زمان غیبت بمیرد و در انتظار ظهور حضرت حجت(عج) باشد، ثواب شهادت در کنار پیامبر(ص) نصیبش می شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: منتظر واقعی باید با همه وجود، انتظار و ظهور حضرت را بخواهد و نگاهش به زمان غیبت، نگاهی ذخیره ای  باشد و حضرت را آخرین ذخیره امامت بداند و باید در همه حال احساس حضور را با همه وجود درک کند.

وی با بیا این که کنترل و مدیریت غرایز و داشتن ورع از مهمترین ویژگی منتظران واقعی است، بیان داشت: درک این حقیقت که حضرت مهدی(عج) بر همه امور ما نظارت دارند، پیشه کردن تقوا و نیز یاری رساندن به حضرت به معانی واقعی، از دیگر ویژگی های منتظران می باشد.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha