چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین کبیریان

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر ضرورت رعایت حدود شرعی در دید و بازدیدهای نوروزی، گفت: تبلیغ چهره به چهره طلاب در ایام نوروز فرصت مناسبی برای جذب جوانان مستعد به حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به رسالت طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه در تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: دروس حوزه هیچ‌وقت تعطیل بردار نیست، منتهی گاهی از شکلی به شکل دیگری تغییر می‌کند. طلاب در ایام درسی به مباحثه و مطالعه می‌پردازند و بطور منظم و مستمر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، و ایام تعطیلات را به تبع سلف صالح به مرور و تقریر درسی اختصاص می‌دهند، بنابراین تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی است تا طلاب عزیز به مرور دروس پرداخته و نکات مهم آن را مکتوب کنند.

وی ادامه داد: در طول سال‌تحصیلی شاید برای برخی طلاب فرصت خوبی پیش نیامده تا به مطالعه برخی دروس دیگر بپردازند، در حالی که آن علوم نیاز هر طلبه و جامعه است، از این رو به طلاب عزیز توصیه می‌کنم با یک برنامه‌ریزی مناسب، زمانی را برای مطالعه تفسیر قرآن اختصاص بدهند و حتی الامکان چند سوره را انتخاب کنند و در طول این ایام تفاسیر آیات را مورد تحقیق و مطالعه قرار دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران افزود: همچنین طلاب گرامی می‌توانند فرازی از خطبه‌های حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه را انتخاب نموده و مضامین آن را مورد تحقیق قرار بدهند. علاوه بر این طلاب می‌توانند با بررسی شبهات اعتقادی که در متن جامعه و بین جوانان مطرح است، پاسخی درست و منطقی را برای تصحیح افکار، به افراد ارائه بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به حضور طلاب در دید و بازدید‌های نوروزی، عنوان داشت: ارتباط با جوانان و آمادگی علمی برای پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی آن‌ها، می‌تواند فرصت خوبی را برای روشنگری و هدایت فکری جوانان فراهم بیآورد.

وی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره طلاب فرصت مناسبی برای جذب جوانان مستعد به حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: شایسته‌ترین قشری که صلاحیت عهده‌دار شدن این وظیفه خطیر و مهم را دارند اساتید بزرگوار، طلاب عزیز و مبلغین دلسوز حوزه‌های علمیه هستند.

معون آموزش حوزه علمیه تهران بیان داشت: از همه این عزیزان انتظار می‌رود از فرصت خوب تعطیلات نوروزی برای تبلیغ و ترویج این امر مهم استفاده کنند و جوانانی را که دارای اصالت مذهبی خانوادگی، اخلاق خوب، تدیّن و هوش علمی ممتازی هستند، جهت ورود به حوزه‌های علمیه و حضور در جمع سربازان امام زمان(عج) تشویق کنند.

وی با اشاره به جایگاه عید نوروز در معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: عید در تعالیم اسلامی این طور تعریف شده است که هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است. و در ایام نوروز ضرورت دارد با پرهیز جدی از معصیت و گناه، عید بودن آن را برای خود حفظ کنیم تا عید واقعی برای افراد رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان، بهار را فرصتی برای بازگشت انسان به فطرت توحیدی خود دانست، و گفت: تفریحِ به دور از معصیت و صله ارحام همراه با رعایت موازین اسلامی، می‌تواند زمینه‌ی رشد معنوی و توحیدی همه افراد را فراهم کند و امیدواریم در سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها مسائل شرعی از طرف همه مردم رعایت شود تا بهره معنوی خوبی از این ایام داشته باشند.

42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha