پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: ما سلاح دعا را داریم، ولی اگر پاسخ استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار «قداره بند» را با سلاح نظامی ندهیم، نمی توانیم امروز در برابر آنان مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) مشهد، با اشاره به این که بهترین قوام ها را خداوند به انسان داده و بشر، محور است، گفت: همه مخلوقات و ذرات عالم آفرینش برای آن خلق شده تا آن گونه که باید، زندگی کند و به کمال برسد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: بر خلاف برخی مخلوقات که باید به همان حالت اولیه اش باشد، هر چه روی انسان کار تربیتی انجام شود و تلاش کند، ارزشمندتر می گردد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه سخت ترین و بهترین کار،  پرورش انسان است، ابراز کرد: رسالت و کار حوزویان نیز تربیت انسان است و باید برای آن آماده شویم و بدانید این امر برترین و بزرگترین کار است.

وی با تاکید بر گرایش هر انسانی به حق و لزوم وجود سیستم تربیتی در حوزه علمیه برای پرورش انسان های جهان، اظهار کرد: هدایت قافله بشریت با تامین نیازهای انسانی و عقب نبودن از جامعه از وظایف حوزه های علمیه می باشد که همان کار پیامبران الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به روایتی که درباره علم نسبت به برتری عالم و دانشمند است، تصریح کرد: باید از نظر علمی رشد یابیم و گرنه به ما هجوم می آورند و حوزه های علمیه نیز در این عرصه اگر رشد نکنند، به تعبیر مقام معظم رهبری اگر نمیرد، منزوی می شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به روایت «العقل اصل ديني و العلم سلاح و الصبر داعي و الصلوة قرة عيني و الذكر ثمرة عيني و الذكر ثمرة فؤادي و الحب رأس مالي ...»، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به انسان خدمت کنیم و بر استحکام و سرعت او بیفزائیم، می بایست با فهم سمت حرکت، هدف او را در یابیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: حوزویان باید میل، علاقه، سمت و جهت حرکت جامعه را تشخیص دهند تا بتوانند آنان را هدایت کنند و اگر این امر محقق شود، هدف دنیایی و آخرتی آنان را در می یابیم.

وی با بیان اینکه با این کار، انسان هایی را که در زندگی به دنبال مشخص کردن راه برای مردم هستند، می شناسیم، گفت: شناخت احزاب، دشمن و وظیفه دینی، سه کار دیگری است که از جهت یابی جامعه به دست می آید.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه به جهت گیری و مسیر اشتباه حرکت مردم در دوران امام حسین(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: به بیان شهید مطهری، امام راحل(ره) به خدا، راه، پیروزی و مردم ایمان داشتند که این امر امروز درباره مقام معظم رهبری نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر این که امروز سردار سلیمانی، شهید همدانی، شهید حججی و... جلودارتر هستند، گفت: سیاست یعنی اینکه بفهمیم جهت مردم به چه سمتی است و این امر در شخصیت مقام معظم رهبری وجود دارد که دنیای سیاست را متحیر کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: ما سلاح دعا را داریم، ولی اگر پاسخ استکبار «قداره بند» را با سلاح نظامی ندهیم، نمی توانیم امروز در برابر آنان مقابله کنیم.

وی در ادامه هر کاری که به ضرر دشمن و موجب ناراحتی او شود را جهاد عنوان و بر لزوم جلوداری طلاب علوم دینی در جامعه با اصل هایی مانند: عقل پر بُرد، نماز، غافل نشدن از یاد خدا، غم شخصی نداشتن و... تاکید کرد.

در این مراسم از تعدادی از طلاب ممتاز تحصیلی و مقالات قابل تحسین و برتر پژوهشی کشوری و استانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تجلیل شد.


انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha