جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه های جدیدی برای پرداختن علمای جهان اسلام در حوزه های علمیه ایجاد شده و حوزه ها توسعه جهشی یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تبریک دهه فجر و با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تحول حوزه های علمیه، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی با توجه به مسائل جهانی شدن و سهولت ارتباطات، حوزه های علمیه نیز توسعه یافته و نیروهای کارآمد بیشتری بدان وارد شدند.

 نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی افرادی وارد حوزه شدند که پیش از آن در رشته های مهندسی و پزشکی درس خوانده، بنابراین نخستین تفاوت، جذب نخبگانی بود که به سمت حوزه کشیده شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی پرداختن به علوم انسانی گسترده نبود، تصریح کرد: این در حالی است که پس از آن زمینه های جدیدی برای پرداختن علمای جهان اسلام ایجاد شده و حوزه توسعه جهشی یافت که ثمرات آن هم اکنون قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه از حالتی که گمان می کردند کارآمدی اجتماعی کمتری دارند، خارج شده و زمینه برای توسعه فارغ التحصیلان در زمینه تبلیغ معارف دینی، منصب ها و سمت های فرهنگی و اجتماعی فراهم شد و حوزه ها احساس تربیت نیرو کردند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: از سوی دیگر پس از انقلاب اسلامی ساختمان های حوزه در بیشتر شهرستان ها توسعه فیزیکی یافته و مجهز به تجهیزات روز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، حوزه خواهران توسعه چندانی نداشت، اذعان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، حوزه علمیه خواهران تنها محدود به شهرهای قم، مشهد و اصفهان بود اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی توسعه چشم گیری یافته و در کنار جامعه الزهرا(س) مشغول فعالیت است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: هم اکنون به سبب توسعه حوزه های علمیه خواهران و برادران و از سوی دیگر پذیرش طلاب در جامعه المصطفی(ص)، از هر پنج قاره جهان برای یادگیری معارف اهل بیت(ع) و اصول و احکام دینی در کشورمان حضور یافته و خوشبختانه فارغ التحصیلان باسوادی در قاره های آمریکا و اروپا مشغول فعالیت های تربیتی هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha