یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: باید از ظرفیت خیران برای توسعه، رشد و پویایی حوزه های علمیه نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، ظهر امروز در نشست با اعضای هیأت امنای مدرسه ریحانة الرسول شلمزار، با اشاره به این که تا قبل از سال 90 چهار مدرسه در این استان فعالیت داشتند که تحت مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان اداره می شدند، گفت: در سال 90 با پیگیری های آیت الله ناصری، نماینده سابق ولی فقیه در این استان، مدیریت حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری مسقل شد و این آغازی برای رشد همه جانبه بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنده مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان را با 4 مدرسه علمیه و 237 طلبه تحویل گرفتم، افزود: امروز به حول و قوه الهی، 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان با 1095 طلبه در حال تحصیل فعالیت دارند که این آمار نشان دهنده رشد چند برابری در همه زمینه ها است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه برای تأسیس هر مدرسه باید از نیروهای بومی به عنوان مؤسس و اعضای هیأت امناء استفاده شود، تصریح کرد: شورای گسترش حوزه های علمیه با انتخاب افراد غیر بومی به عنوان هیأت امنا مخالف است؛ بنابراین تا می شود باید از نیروهای بومی، متعهد، دست به خیر و افراد معتمد به عنوان اعضای هیأت امناء استفاده کنیم و این از ضرورتها است.

وی، پویایی هیأت امنا را لازمه راه اندازی هر مدرسه علمیه خواهران دانست و افزود: باید برای تثبیت و استقرار مدارس علمیه خواهران هم به بحث جذب حداکثری آنها توجه ویژه داشته باشیم و هم زمینی برای احداث ساختمان از سوی هیأت امنا به صورت قطعی به نام مدیریت حوزه علمیه استان واگذار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در سال های نخست راه اندازی هر مدرسه علمیه خواهران، تمام هزینه های جاری باید از سوی هیأت امنا همان مدرسه تأمین شود، ابراز کرد: به یقین امورات جاری حوزه های علمیه خواهران بدون کمکهای مردمی سر و سامان نخواهد گرفت.

این مقام مسؤول با اشاره به صدور مجوز قطعی مدرسه ریحانة الرسول شلمزار از امسال و راه اندازی رسمی این مدرسه، اظهار کرد: باید هماهنگی های لازم برای افتتاح رسمی در بهمن ماه جاری صورت گیرد.

وی، اختصاص زمینی با متراژ حداقل 2 هزارمتر مربع برای احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران شلمزار را ضروری دانست و افزود: هیأت امناء این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در این رابطه هر چه سریعتر تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه در صورت واگذاری قطعی زمین، احداث ساختمان از سال 96 آغاز خواهد شد، افزود: باید از ظرفیت خیران برای رشد و پویایی حوزه های علمیه نهایت استفاده را بکنیم که این نیازمند تلاش شبانه روزی و دغدغه مندی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha