سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 طلاب خواهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری ایجاد منابع پایدار در مدارس علمیه خواهران را یک اصل بیان کرد و گفت: به یقین خودکفایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در عزتمندی طلاب خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی ، صبح امروز در جمع اعضای هیأت امنای مدرسه علمیه الزهرا (س) لردگان، با اشاره به نقش بی بدلیل اعضای هیأت امنا در رشد و شکوفایی همه جانبه مدارس علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ان شاءالله با هدف تعامل هر چه بیشتر، از این به بعد در همه نشست‌های اعضای هیأت امنای مدارس شرکت خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اگر هیأت امنا فعال و پویا باشند، مدارس علمیه خواهران نیز پرتحرک و فعال نقش خود را ایفا خواهند کرد، ادامه داد: هیأت امنای هر مدرسه‌ای متشکل از معتمدین، بزرگان، خیران، مسؤولان و امام جمعه همان منطقه است که همه تصمیمات مدرسه با محوریت اعضای هیأت و با نظر آن‌ها صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی همچنین به سطح بندی اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: این سطح بندی در قالب فرم‌های مختلف و با نظر خود اعضای هیأت امنای مدارس در حال اجرا است که ان شاءالله پس از تکمیل نشان داده می‌شود، سطح کیفی اعضای هیأت امنای هر مدرسه‌ای چه قدر است.

وی ایجاد منابع پایدار در مدارس علمیه خواهران را یک اصل بیان کرد و گفت: مدارس علمیه خواهران باید روی پای خود بایستند و به هیچ گروهی وابسته نباشند؛ ضمن اینکه اکنون نیز تا حدود بسیاری این چنین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ایجاد منابع پایدار در مدارس علمیه باید متناسب با شرایط هر منطقه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است ایجاد پنل‌های خورشیدی در بیشتر مناطق استان با توجه به شرایط آب و هوایی جواب می‌دهد که ان شاءالله با کمک خیران این امر را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید به فکر احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه باشیم که در این بین همکاری اداره اوقاف و امور خیریه را می‌طلبد، تصریح کرد: به یقین خودکفایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در عزتمندی طلاب خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به اینکه باید بانوان خیر هر منطقه شناسایی و به جامعه معرفی شوند، ابراز کرد: ان شاءالله با کمک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان در این راستا یک همایش باشکوه در مرکز این شهرستان برگزار می‌شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha