پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی- امام جمعه قاین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی با بیان این که حوزه های علمیه سهم زیادی در تحقق شعار سال دارند، گفت: به دلیل نفوذ کلام بالای روحانیت در بین مردم، آنان باید به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات مقام معظم رهبری بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به ضرورت تحقق «اقتصاد مقاومتی»، اظهار کرد: چندین سال است، که توسط مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری کامل، نامگذاری سال صورت می پذیرد  و این نامگذاری ها در واقع سیاست راهبردی نظام و همچنین رمز موفقیت و کلید پیشرفت دولت ها است.

امام جمعه شهرستان قاین از نامگذاری سال توسط مقام عظمای ولایت به عنوان تعیین هدف و نقشه راه برای همه اقشارجامعه یاد کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که معظم له همه ساله بر اساس مقتضیات زمان، راهکار مناسب را برای همه اقشار  جامعه تدوین می نماید.

وی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» توسط معظم له، تصریح کرد: اهمیت این نامگذاری به دلیل کم شدن تولیدات کشور، ازدیاد قاچاق، کساد بودن بازار ایران، تعطیلی بسیاری از کارخانجات و نگرانی مردم به سبب فقدان اشتغال در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی با بیان این که امروزه اقتصاد، مهمترین موضوع و مشکل جامعه است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه، از مهمترین نتایج اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به این که امروزه شاهد آن هستیم، که شمار زیادی ازخانواده ها با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می  کنند، یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که برای بهبود معیشت مردم، تنها راه مسئله اقتصاد مقاومتی و متعاقب آن توجه به سیاست های آن است.

امام جمعه شهرستان قاین با تاکید بر توجه به  عرصه  تولید و حمایت از سرمایه گذاران در جامعه، افزود: طلاب و روحانیون به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای ارتباط با آحاد جامعه، بایستی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری کوشا باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha