جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال تعیین شده از سوی رهبری، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال قدمی بردارد، بلکه باید در راستای تحقق این مهم، همه مسئولان دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی، در خصوص نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال" اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست، که سال هاست مسئله اقتصاد در اولویت برنامه های مقام عظمای ولایت قرار دارد.

وی با بیان این که لازم بود، نتایج مثبتی که در راستای نامگذاری سال ها توسط ایشان وجود داشت، درگذشته دیده می شد، افزود: اگر چه در برخی بخش ها از جمله بخش کشاورزی، اقدامات متعددی انجام شده، ولی در سایر بخش ها، موفقیت آنچنانی مشاهده نشده است.

نماینده پیشین مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخشی که بتواند معیشت و اشتغال مردم را کیفیت بخشد، اتفاقی نیفتاده و این موضوع، از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام چندان مثبتی در کیفیت معیشت افراد و خانواده ها درکشور صورت نگرفته است، گفت: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، ناشی از تاکید معظم له بر مسئله اقتصاد و تولید است.

وی ضمن اشاره به بحث اشتغال به عنوان یکی از مشکلات مطرح در کشور، تصریح کرد: آمار جوانان بیکار تحصیلکرده در جامعه امروزی، یک مصیبت عظمی بوده و مسئولان و دولتمردان باید اهتمام ورزیده و وضعیت مذکور را، سامان بخشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، در ادامه سخنانش، بیکاری و فقدان اشتغال را، منشاء بسیاری از دیگر آسیب های اجتماعی همچون طلاق، تأخیر در ازدواج، دزدی و... دانست و متذکر شد: بسیاری از این بیکاری ها، به دلیل عدم تولید است و باید در این خصوص تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که تولید و اشتغال، جزء اولویت های جامعه به حساب می آیند، عنوان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند در این خصوص قدمی بردارد، بلکه باید در راستای حل این معضل، همه دست به دست یکدیگر داده و تلاش نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به این که در نامگذاری سال، مخاطب رهبر معظم انقلاب قشر خاصی نبوده، بلکه همه مسئولان، دولتمردان و مردم مخاطب ایشان هستند، بیان کرد: مردم باید به نخریدن کالاهای خارجی و قاچاق توجه ویژه داشته و از کنار آن بی تفاوت عبور نکنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، نقش طلاب و روحانیت را در تحقق شعار سال تعیین شده از سوی رهبری بسیار مؤثر برشمرد و گفت: یک روحانی باید از نفوذ و اثر کلامی خویش استفاده کرده و مردم را ترغیب نماید، تا اگر پول و سرمایه ای  دارند، در راه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اقدام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این نکته که روحانیت همواره عامل تحریک و تشویق مردم در همه زمینه ها بوده اند، اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید از موقعیت خود در میان مردم، به نحو احسن استفاده نمایند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha