پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بزرگداشت آیت الله سیدکاظم حسینی میانجی در مدرسه کمالیه خرم آباد

حوزه/ حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به این که ماندگاری حوزه های علمیه نتیجه مجاهدت علمای گذشته است، از خدمات مرحوم آیت الله میانجی در طول ۲۷ سال نمایندگی ولی فقیه در لرستان، تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله سید کاظم حسینی میانجی، نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد که در مدرسه علمیه کمالیه این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه جایگاه تکریم عالمان در دین مبین اسلام نزدیک به جایگاه انبیاء و اولیای دین است، گفت: یاد و فعالیت عالمان دینی در طول تاریخ و درخشش آنان در تبلیغ  و نهادینه کردن آموزه های اخلاقی در جامعه جایگاهی رفیع و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه علم و عالم در آموزه های دینی و مکتب ما همانند چراغ روشن برای اهل زمین است، بیان داشت: تا زمانی که آثار علمی و اخلاقی عالمان در جامعه وجود دارد، آنان زنده اند.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نگاه به چهره عالمان دینی عبادت است، تصریح کرد:پاشیدن بذر معنویت و اصلاح اخلاق جامعه از جمله مهمترین رسالت عالمان دین است.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه ماندگاری حوزه های علمیه نتیجه مجاهدت علمای گذشته است، افزود: علماء همواره با تهذیب نفس و دانش خود شاگردان بسیاری را برای تبلیغ آموزه های قرآنی و مکتب اهل بیت (ع) در جامعه تربیت نموده اند.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی آیت الله میانجی (ره) گفت: آن عالم  وارسته با اخلاص و  فداکاری در جهت تعمیق و گسترش معارف دینی در جامعه قدم برداشت.

امام جمعه موقت خرم آباد، عشق به امام خمینی (ره)، ترویج سنت های اسلامی، ساده زیستی، دفاع از انقلاب و نظام را از جمله مهمترین ویژگی های اخلاقی آن عالم مجاهد برشمرد و تصریح کرد: ایشان در طول 27 سال نمایندگی ولی فقیه در لرستان، خدمات قابل توجهی ارائه داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha