شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید علی حسینی

حوزه / امام جمعه دیّر گفت: برای اینکه حوزه علمیه انقلابی بماند مستلزم این است که استاد آن انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی،امروز در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن حوزه انقلابی گفت: یکی از موضوعات اساسی در حوزه، اساتید هستند که اگر بخواهیم حوزه انقلابی بماند و حوزه ای مطلوب مد نظر باشد بایستی اساتید تلاش و کوشش بیشتری کنند.

امام جمعه دیّر افزود: برای اینکه حوزه علمیه انقلابی بماند مستلزم این است که استاد آن انقلابی باشد و لازم است اساتید در دروس خود این مسائل را برخی احادیث و روایات را مبتی بر انقلابی بودن و ماندان حوزه علمیه یادآوری کنند.

وی افزود: اینکه استاد حوزه علمیه صرف اینکه دروس حوزه را تدریس کند، حوزه انقلابی نخواهد بود و باید مسائل دیگری در کنار علم و تدریس در حوزه باشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به در پیش رو بودن یوم الله 9 دی اظهار داشت: این حماسه زمانی به وجود آمد که مقام معظم رهبری از فتنه به عنوان یک بیماری یاد کرد که این فتنه کم کم داشت به کل کشور سرایت می کرد اما مردم به حصنه آمدند و فتنه دشمنان را خنثی کردند.

وی حفظ نظام در آن ایام را مدیون حضور انقلابی مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر این حضور حماسی نبود شبهات را نمی شد از بین برد اما این حضور باعث شد تا این خار و خاشاک ها از بین برود.

حجت الاسلام رضا خدری نیز در این نشست هدف از این بازدید را بررسی اوضاع و احوال مدرسه به همه لحاظ عنوان کرد و گفت: با هماهنگی هایی که صورت گرفت به همراه معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه استان تصمیم گرفته شد تا از کلیه مدارس علمیه استان سرکشی و مسائل آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آنچه در این بازدیدها عنوان می شود در کمیته ای مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیماتی در راستای آن اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است: در این جلسه کادر اجرایی مدرسه علمیه دیر مسائل خود را با مدیریت حوزه علمیه مطرح کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha