جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف و حوزه علمیه

حوزه/همایش "وقف و حوزه های علمیه" با حضور علما، روحانیون، مسئولان حوزه و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در مصلای بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در این همایش، هدف از برگزاری این همایش را ترویج سنت حسنه وقف و برجسته کردن نقش حوزه های علمیه در ترویج این سنت حسنه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام وقفیات زیادی وجود داشته است مثلا چاه‌هایی که حضرت علی(ع) آن را حفر و برای استفاده در جامعه اسلامی وقف کردند، افزود: در ایران اسلامی در 2 دوره یکی در دوران صفویه و دیگری در دوران انقلاب اسلامی بود که نگاه ویژه ای به وقف شد و این مسئله باعث احیای موقوفات شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: وقف مورد توجه خاص بنیان گذار جمهوری اسلامی بوده و از آن حمایت کرده‌اند و اساسا  هر کجا که علما و روحانیون حضور داشته اند به وقف نیز توجه شده است.

حجت اسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به تعداد موقوفات در زمینهٔ حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، گفت: 58 موقوفه در زمینه حوزه‌های علمیه وجود دارد که از این تعداد تنها 15 مورد آن درآمدزا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 79 میلیون تومان درآمدهای این 15 موقوفه بوده است که در راستای حوزه علمیه هزینه شده است، افزود: گسترش و توسعه وقف در زمینه حوزه‌های علمیه نیازمند تبلیغ علما و روحانیون می باشد تا وقف در این حوزه افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر مشارکت بیشتر واقفان و خیران در امر موقوفات حوزوی، خاطرنشان کرد: امروز باید بیشتر به توسعه مدارس دینی و حوزه‌های علمیه توجه داشت و به‌ منظور رفع کاستی‌های این مجموعه علمی و دینی، نیاز است تا موقوفاتی به ثبت برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha