پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده حرم رضوی از این شهرستان برای حضور در آیین های دهه آخر ماه صفر خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی، اظهار داشت: زائران پیاده حرم رضوی شهرستان بجنورد در قالب 35 کاروان پس از برپایی مراسم عزاداری اربعین حسینی برای حضور در آیین های دهه آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس می شوند.

وی با بیان اینکه زائران پیاده حرم رضوی که از اقشار مختلف مردم هستند، افزود: این زائران پس از اربعین حسینی حرکت خود را به سمت مشهد مقدس با پای پیاده آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام هدایتی همچنین با اشاره به خدمات در نظر گرفته شده برای زائران پیاده حرم رضوی، اظهار داشت: هم اکنون برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با پلیس‌راه استان و نیروی انتظامی انجام شده تا حرکت کاروان‌های پیاده در طول مسیر بدون آسیب و در سلامت کامل انجام شود و همچنین با جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت نیز برای ارائه غذای گرم و خدمات پزشکی و دارو هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای استراحت زائرین پیاده حرم رضوی در شب نیز حسینیه ها و مساجدی در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز برای کاروان‌های پیاده‌ای که به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند در نظر گرفته شده که در این راستا در هر کاروان روحانی و مداحی حضور دارد، تا این برنامه ها با کیفیت بهتری برگزار شود.

گفتنی است، خراسان شمالی در بین 2 قطب زیارتی پایتخت مذهبی کشور مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار داشته که همه ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha