جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت رقیه(س)

حوزه/ همایش سه ساله های حسینی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین (ع) در خرابه شام، همزمان با سراسر کشور، در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی، همایش سه ساله های حسینی، پیش از ظهر امروز به همت هیئت رزمندگان اسلام، بسیج جامعه زنان و اداره کل اوقاف و خیریه استان خراسان شمالی، در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد.

در این همایش که ویژه دختران گروه سنی کودک بود، شماری از بانوان بجنوردی به همراه فرزندان سه ساله دختر خود حضور یافته و همنوا با اسیران کربلا بویژه فرزندان کوچک سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به سوگواری پرداخته و بر سر و سینه زدند.

دختران کوچک سه ساله هر یک سربندهای سبز رنگی که مزین به نام حضرت رقیه (س) بود، بر سر بسته بودند و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این مراسم به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

هدف از برپایی این همایش، ایجاد زمینه برای حفظ آرمان های امام حسین (ع) توسط کودکان و زمینه سازی برای پیروی از مکتب و مرام آن حضرت و تبیین وقایع پس از عاشورا بود.

تلاوت قرآن، مداحی، تشییع نمادین شهدای مدافع حرم، اجرای کلیپ با موضوع شهدای مدافع حرم، اجرای دکلمه توسط دختران سه ساله و قصه گویی از جمله برنامه های برگزار شده در این همایش بود.

گفتنی است، همایش سه ساله های حسینی در 8 شهرستان دیگر استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha