شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها گفت: نماز موجب رشد و بالندگی انسان ها می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان و مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دبیرستان بصیرت بجنورد اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود نماز است و نماز است که باعث غفلت زدایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سوره حمدی که در هر شبانه‌روز، 10 مرتبه در نمازهایمان آن را تلاوت می‌کنیم به همه ما درس شناخت هدف، راه و رهبر و همچنین در مقابل آن راهزن شناسی را می دهد، افزود: هدف ملت ما رسیدن به قرب الهی است و در این راستا راه و رهبرمان را نیز درست انتخاب کرده‌ایم و تنها موضوعی که مایه خطر بوده و باید هوشمندانه با آن برخورد کنیم راهزنان و دشمنان دین ما هستند که با توطئه‌های گوناگون سعی در تخریب عقاید و باورهای اسلامی جوانان ما و ایجاد خرافات و شبهه دارند.

امام جمعه بجنورد همچنین با بیان اینکه باید انسان بتواند در سن جوانی شاکله شخصیت خود را بسازد، گفت: بر همین اساس دانش‌آموزان و دانشجویان باید در کنار دروس تحصیلی خود، کتاب‌های دیگری اعم از علوم اسلامی و علوم طبیعی را نیز مطالعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تحقق جامعه اسلامی متعالی در گرو پیوند تخصص و تعهد است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید تخصص و تعهد را به یکدیگر گره زده تا بتوانند نقش خود را در ساختن جامعه اسلامی متعالی به‌خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha