شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تاکید بر اینکه تمام مسلمانان جهان باید نسبت به شرکت در اربعین حسینی احساس وظیفه کنند، گفت: حضور در اربعین حسینی فرصتی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با بیان اینکه اربعین نمایش عظمت و اقتدار مسلمانان است، اظهار داشت: این همایش عظیم، موضوعی بین المللی است و به لحاظ ابعاد بزرگ انسانی آن، بازتاب های گسترده و تاثیرگذاری در جهان خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه افزود: اربعین بهترین پاسخ برای مقابله با تروریست هایی است که با برنامه ریزی می خواهند چهره اسلام را خراب کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در باب فضایل و آداب زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) در مورد ثواب پیاده‌‌رفتن به زیارت سیدالشهدا فرمود: هر کس پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند برای هر قدمی که بر می‌دارد هزار حسنه برای او می نویسد و هزار گناه او را پاک می‌کند و رتبه او را هزار درجه بالا می‌برد.

وی ادامه داد: همچنین امام صادق (ع) می فرماید: هر کس پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) برود، خداوند برای هر گام و قدمی که بر می‌دارد و بر زمین می‌گذارد، ثواب آزاد کردن برده‌ای از فرزندان اسماعیل را برایش می‌نویسد.

حجت الاسلام هدایتی  در خصوص نقش زیارت امام حسین(ع) در رفع گرفتاری‌ها و مشکلات نیز به نقل حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) گرفتار و غمدیده کشته شد، پس بر خداوند واجب است که هر گرفتاری را که به زیارت او برود، شاد و مسرور بازگرداند.

وی با بیان اینکه اگر چنانچه توفیق شرکت در این تجمع میلیونی مسلمانان را نداریم باید پشتیبانی لازم را از این مهم داشته باشیم، تاکید کرد: سید الشهدا(ع) چون از بهترین و با فضیلت ترین شهدا نزد خداوند متعال است، باید در خدمت رسانی به زائرانش از تمام مال، توان خود در این زمینه بهره جسته چرا که هر قدمی برای امام حسین (ع) و زائرانش برداشته شود، بسیار بسیار ثواب دنیوی و اخروی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین (ع) به هر شکل و وسیله‌ای که باشد برای انسان ارزشمند بوده، حال اگر توفیق شود و پیاده به این سفر معنوی برویم که ثوابش بیشتر و ارزش آن هم در پیشگاه خداوند متعال بالاتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha