جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صابري تولايي

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگي و تبليغي حوزه علمیه خراسان، اربعین را سبک زندگی و مدلی برای معنویت افزایی دانست و بر ضرورت استفاده تبلیغی از این همایش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، در دومین همایش «مبلغان اربعین» که در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد با اشاره به روایت «الثقة بالله تعالی ثمن کل غال و سلّم الی کل عال»؛ اعتماد به خداوند متعال بهای هر چیز گرانبها و نردبان رسیدن به هر بلندایی است (بحار الانوار، ج 78، ص 264)، اربعین را فریاد «هل من مبارز» سبک زندگی و مدلی برای معنویت افزایی معرفی کرد.
وی با تأکید بر این که نمادها فریادگر هویت هر ملتی هستند، گفت: با الهی شدن انسان ها، پاک شدن از معاصی و رسیدن به درجات معنوی می توان تمدنی الهی را ایجاد کرد.
حجت الاسلام صابری تولایی همچنین ضمن تبیین اهمیت همایش پیاده روی اربعین در تقویت هویت شیعی و تمدن سازی اسلامی، اظهار کرد: تهدید، حذف و کشتار، تحریم، تهمت و تبلیغات سوء، مهم ترین حربه های دشمنان دین خدا برای حذف تمدن الهی اسلام بوده است.
مدیر تبلیغ معاونت فرهنگي و تبليغي حوزه علمیه خراسان افزود: تبلیغ عملی و چهره به چهره و دل های آماده پذیرش شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی، فرصتی استثنایی در اختیار مبلغان دینی قرار می دهد تا در جهت جهل زدایی و هدفمند کردن ایشان گام بردارند.
حجت الاسلام صابری تولايي در بخش دیگری از سخنان خود، مانور امنیتی، جریان سازی بیداری اسلامی، رسواسازی آسیب پذیری دشمن، ظهور حیات ظلم ستیزی امام حسین (علیه السلام)، خنثی سازی عملیات روانی دشمن برای دین گریزی، تجدید پیمان با ولایت و رسواسازی رسانه های مدعی صداقت را از مهم ترین ظرفیت های اربعین حسینی برشمرد.
وی، توسعه نگاه، ایجاد فضایی برای خودسازی، الگوپذیری از ائمه اطهار (علیهم السلام) و تقویت استقامت جسمی و روحی را از مهم ترین آثار فردی پیاده روی اربعین دانست و در مورد آثار معنوی آن گفت: اربعین حسینی فرصت بسیار مناسبی برای تطهیر از معاصی، تقرب به امام در عمل با ایثار و مهرورزی و خذف انانیت و عبور از خود با حذف تشریفات می باشد.
مدیر تبلیغ معاونت فرهنگي و تبليغي حوزه علمیه خراسان در پایان تصریح کرد: استفاده حداقلی و پایین آوردن اربعین حسینی در حد یک عبادت فردی و همچنین احتکار و فعال نکردن تمام ظرفیت های موجود، مهم ترین آسیب های این تجمع عظیم است.
یادآور می شود، کارگاه مکالمه عربی با لهجه عراقی همراه با ارائه کتاب ها و سی دی های آموزشی به مبلّغان و جلسه توجیهی پرسش و پاسخ های تبلیغی در اربعین، از دیگر برنامه های دومین همایش «مبلغان اربعین» بود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha