شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری اجلاس استانی نماز در نیمه دوم آبان ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد خامه یار شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در صدد هستیم به جایگاه واقعی مباحث ترویجی و تبلیغی نماز دست یابیم و این فریضه مهم الهی را در جامعه تببین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز که نیمه دوم آبان ماه قرار است در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شود، اظهارداشت: با هماهنگی های انجام شده با رسانه استانی شبکه نور قرار است این اجلاس به صورت زنده توسط صدا و سیمای استان قم پخش شود تا بتوانیم از ظرفیت بیش از پیش پژوهشگران و محققان عرصه نماز بهره ببریم.

خامه‌یار ادامه داد: تاکنون نتوانسته‌ایم در حوزه ترویج نماز به جایگاه مورد نظر برسیم به همین علت امیدواریم بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به شیوه گسترده‌تر استفاده کنیم.

وی در ادامه از برگزاری اجلاس سراسری نماز در سال گذشته یاد کرد و افزود: فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مطلوبی در این حوزه انجام و سال گذشته از این فعالیت‌ها تقدیر شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اهتمام برخی از دستگاه‌های اجرایی استان قم در برپایی نمازهای جماعت گفت: امسال اداره‌ کل تبلیغات اسلامی و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه با حضور روحانیون در میان هیأت‌های مذهبی برگزاری نماز ظهر عاشورا را به صورت گسترده دنبال کرده‌اند.

خامه یار با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از روحانیون و مبلغان به استانی‌ها مختلف کشور اعزام شده‌اند، اظهارداشت: برای خلق حماسه اربعین از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و روحانیون برای نقش‌آفرینی در مسیر پیاده‌روی اربعین استفاده می‌شود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha