شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شريعتي تبار

حوزه/ مدير عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که باید فرهنگ استکبارستیزی همواره از اولویت های حوزویان باشد، گفت: هیچ گاه نباید ستیز با آرمان های شیطانی نظام استکباری آنهم از ذهن حوزویان که مروجان فرهنگ اسلام و قرآنند از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با گرامیداشت 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، این روز را یادآور سه خاطره انقلابی در طول تاریخ دانست.

وی ادامه داد: تبعید امام، شهادت سربازان پیرو اندیشه امام راحل(ره) در راستای مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 سه خاطره انقلابی را در 13 آبان ماه یادآوری می کند.

مدير عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مستکبران با تاکید بر تفکر استکباری خود در سراسر تاریخ بشریت و زندگی انسان معاصر می کوشند جامعه را در راستای تن دادن به خواسته های خود به ابتذال و انحراف بکشانند و آن را از درون تهی کنند.

رسالت روحانیت اشاعه فرهنگ استکبارستیزی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمين شریعتی تبار با بیان این که باید روحیه و فرهنگ استکبارستیزی همواره از اولویت های حوزویان باشد، گفت: هیچ گاه نباید ستیز با آرمانها و اهداف شیطانی نظام استکباری آنهم از ذهن حوزویان، روحانیت و طلاب که مروجان فرهنگ اسلام و قرآنند از بین برود و در این خصوص حوزویان به سبب موظف بودن به تبلیغ رسالت الهی وظیفه سنگین تری نسبت به سایر جامعه اسلامی دارند.

رسالت روحانیت، آگاه کردن جامعه نسبت به دسیسه های استکبارجهانی است

وی با بیان این که بدون شک یکی از مهمترین مصادیق تبلیغ رسالت الهی تبلیغ استکبارستیزی است، خاطر نشان کرد: بدون شک آنانی که رسالت خداوند متعال را تبلیغ می کنند، از هیچ چیز نترسیده و خداوند متعال با حسابگری پاداش آنان را می دهد.

مدير عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی روحانیت را مبلغان رسالت الهی و قشر بصیر جامعه اسلامی دانست و با بیان این که آنان به سبب همین اندیشه های اسلامی، رسالت خطیری بر عهده دارند، افزود: رسالت روحانیت آشنا کردن جامعه با دسیسه های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمين شریعتی تبار ادامه داد: علما و روحانیت فاضل باید مبانی استکبارستیزی و راه های مقابله با استکبار جهانی را برای مردم تبیین کرده و به جامعه بفهمانند که روحانیت بر اساس رسالت قرآنی و اسلامی خود وظیفه دارند تا همواره با استکبار و اهداف شوم آنان در ستیز باشند.

نمایش وحدت امت اسلامی مهمترین راه مقابله با تکفیری هاست

وی بهترین راه مقابله با تکفیری های تروریسم که با کشتار مسلمین و از بین بردن جان، مال و ناموس آنان چهره اسلام را در جهان خشن جلوه می دهند، مقابله و ایستادگی به همراه نمایش وحدت اندیشمندان و امت اسلامی اعم از شیعه و سنی در برابر استکبار جهانی عنوان كرد.

مدير عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که رسالت علما وحدت و اتحاد و آشنا کردن امت اسلام با پدیده شوم استکبار جهانی است، خاطر نشان کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند تا با عمل به آموزه های اسلام چهره اسلام ناب محمدی(ص) را صادقانه به همه دنیا معرفی کنند.

تاکید بر عهد شکنی نظام سلطه در تاریخ بشریت

حجت الاسلام والمسلمين شریعتی تبار با بیان این که نظام استکباری به سرکردگی آمریکا امروز جز منافع خود به هیچ چیز دیگری حتی حقوق بشر و ارزش های انسانی نیز پایبند نیستند، تصریح کرد: آنان به هیچ عهد، قسم و تعهدی پایبند نبوده و ارزشی قائل نیستند که برجام مصداقی بر این مدعاست.

وی با بیان این که اگر از دولتمردان کسی اذعان به غفلت از عهد شکنی آمریکا داشته باشد، باید در بینش سیاسی او شک کرد، اظهار کرد: آمریکا همیشه بر همین منش رفتار کرده مگر اینکه تحولی رخ داده و او نیز دست از این خوی استکباری خود بردارد.

مدير عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی رسالت روحانیت، حوزه و علمای انقلابی را فهم حقایق و تبیین آنان برای جامعه اسلامی دانست و گفت: روحانیت باید در خصوص خوی استکباری و منش غربی به جامعه اسلامی آگاهی و بصیرت ببخشند. 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha