پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام گلستاني

حوزه/عضو کمیسیون اجتماعي سیاسی دبیرخانه شورای عالی حوزه گفت: حوزه های علمیه به عنوان زمینه سازان فرهنگ مبارزه با استکبار و استعمار، باید تداوم دهنده این فرهنگ در جامعه نیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غلام نبی گلستانی، پژوهشگر و تحلیلگر حوزوي، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان این که روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان زمینه سازان فرهنگ مبارزه با استکبار و استعمار تداوم دهنده این فرهنگ در جامعه نیز هستند، اظهار کرد: بدون شک روحانیت، جریان روشنفکری و دانشگاهی معماران جریان انقلاب اسلامی بودند و امروز نیز همان جریان های حوزوی با نقش پیشتازی باید در راستای برملا ساختن اهداف مستکبران و روشنگری و بصیرت بخشی به مردم در این خصوص بکوشند.

عضو کمیسیون اجتماعي سیاسی دبیرخانه شورای عالی حوزه علميه خراسان افزود: باید حوزویان و روحانیت بصیر، مردم را با توجه به دانسته های حوزه های انقلابی توجیه کرده تا مردم بتوانند با شناخت این جریان ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

این کارشناس دینی با بیان این که 13 آبان ماه یادآور تبعید حضرت امام(ره) در سال 1343 به ترکیه است، گفت: حضرت امام راحل(ره) علی رغم در زندان بودن، در برابر استبداد و استکبار ایستادگی کرده و تحت شدید ترین شکنجه ها قرار می گیرند اما دست از مبارزه با مستکبران بر نداشته و اعتقاد دارند انگلیس از آمریکا و آمریکا از روس پلیدترند.

وی با بیان این که امروز آمریکا جلودار این ظلم و ستم است، بیان کرد: 13 آبان سال 57 تعدادی از دانش آموزان نیز به حمایت از دانشجویان در دانشگاه تهران در راستای حمایت از آنان وارد معرکه شده و به شهادت می رسند.

حجت الاسلام و المسلمين گلستانی با اشاره به عملکرد دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 تحت عنوان حمله به سفارت خانه به عنوان لانه جاسوسی آمریکا بیان کرد: دانشجویان با توجه به توطئه های استکبار و استعمار لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کرده و با عملکرد خود روز استکبار جهانی را به ثبت می رسانند.

عضو کمیسیون اجتماعي سیاسی دبیرخانه شورای عالی حوزه علميه خراسان ادامه داد: در این زمان جریان فکری حوزه و روحانیت در قالب حمایت های حوزه از امام راحل(ره) تجلی پیدا کرده و به واقع 13 آبان برآمده از سه جریان فکری مبارزه با استکبار جهانی در قالب روحانیت، دانشگاه و آموزش و پرورش است که خود را در این قالب بروز و ظهور می دهد.

 

روحانیت مهارت مقابله با غرب را در فضای مجازی فراگیرند

اين پژوهشگر و تحلیلگر حوزوي با بیان این که در عرصه نبرد با غرب باید همه در راستای شناخت دشمن با همه امکانات، ابزار و وسایل مورد استفاده در جنگ به همراه توانمندی لازم بکوشند و مهارت مبارزه در همه عرصه های نبرد از جمله فضای مجازی را کسب کنند.

وی با بیان این که در عرصه مبارزه صرفا علم کافی نبوده و باید مهارت به کار گیری از این دانش نیز فراگرفته شود، تصریح کرد: یکی از این ابزار های تاثیر گذار بستر فضای مجازی بوده و امروز کافی است تا افراد با یک وسیله الکترونیکی در هر جایگاهی بتوانند از این منظر اهداف و خواسته های خود را به دیگران منتقل یا تحمیل کنند.

لزوم برقراری ارتباط نسل جوان در فضای مجازی

حجت الاسلام و المسلمين گلستانی، لازمه مقابله با اهداف شوم مستکبران در فضای مجازی را شناخت این فضا در گام اول دانست و گفت: تا زمانی که از هدف مبارزه شناختي نداشته باشيد، نمی توانید با آن مبارزه کنید و در روشنایی باید ببینید که دشمنان از چه ابزارهایی برای جنگ استفاده می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعي سیاسی دبیرخانه شورای عالی حوزه علميه خراسان با بیان این که ارتباط با طلبه و روحانی از دریچه فضای مجازی امروز باید برقرار باشد، خاطر نشان کرد: در ارزیابی یکی از مراکز دانشگاهی اینطور معین شده بوده که جوانان در شبانه روز 8 الی 12 ساعت را در فضای مجازی می گذرانند و استکبار با این ابزار کارآمد به ذهن و اندیشه جوانان نفوذ می کنند.

وی با بیان این که در چنین شرایطی که اندیشه نسل جوان تزریق فکری می شود، اگر روحانیت متوجه این جریان نباشد، نمی تواند در برابر استکبار مقابله کند، یادآور شد: از آنجایی که دشمنان در جنگ تحمیلی هشت ساله و امروز نیز در درگیری های سوریه و یمن به زانو در آمده است، تلاش می کند تا نسل های جوان بشری را از درون سوزانده و با هر شرایطی آنان را از مبانی دینی و اعتقادی دور کند.

تلاش نظام سلطه متمرکز بر نابودی فرهنگ کربلا و عاشورا، مهدویت و حجاب است

حجت الاسلام و المسلمين گلستانی، تلاش دشمنان امروز را متکی بر فاصله نسل ها از دین، کربلا و فرهنگ ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان این که تاکید استکبار در طول تاریخ همواره متمرکز بر سه مسئله کربلا، مهدویت و حجاب بوده است، گفت: فرهنگ کربلا به عنوان عامل مقاومت، عزت طلبی و مبارزه با ستم، فرهنگ مهدویت به عنوان نماد امید، نشاط و چشم دوختن به آینده ای درخشان و فرهنگ حجاب به عنوان نماد پاکدامنی نباید هرگز فراموش شود.

اين پژوهشگر و تحلیلگر حوزوي ادامه داد: پرداختن و تاکید بر فرهنگ عفاف، حجاب و مهدویت برای ایستادگی در برابر نظام سلطه و غرب ضروری بوده و این فرهنگ نقطه مقابل تلاش استکبار در ترویج فساد هاست.313/49

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha