چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: دولت نباید برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود تحت تاثیر آدرس های غلط دشمنان دوست نما قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مردم شریف قم با اشاره به استعفای سه نفر از وزرای دولت و پذیرش این استعفا از سوی رئیس جمهور، اظهار داشت: در حال حاضر سه نفر برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده‌اند و موضوع قابل تأمل، عدم تسلط افراد پیشنهاد شده برای حوزه کاری و ضعف در عملکرد قبلی و حضور برخی از این افراد در جریان فتنه سال 88  است که می‌تواند شکل گیری و ترمیم دیرهنگام کابینه را دچار چالش و موانع جدی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: دولت نباید تحت تأثیر آدرس‌های غلط دشمنان دوست‌نما قرار گرفته و باید از شخصیت‌های دلسوز در این حوزه بهره بگیرد و مشورت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان ادامه داد: در این روز آحاد ملت شریف قم در جوار بیت امام(ره) حضور یافته و به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند؛این روز مبارک، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته و هر سال شاهد برنامه هایی همسو با این روز هستیم.

امام جمعه قم بیان داشت: ‌استکبار تعبیر قرآنی است و درباره کسانی به کار رفته که دارای قدرت هستند و به همین دلیل حق می‌دهند که در امور دیگر کشورها و ملت‌ها دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) قبل از انقلاب با لایحه کاپیتولاسیون مخالفت کردند، بیان کرد: امام در روز 13 آبان دستگیر شده و به ترکیه تبعید شدند و آنان با این کار، فکر می‌کردند که جلوی حق را گرفته‌اند؛ در حالی که خداوند مقدر کرده بود که انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: دشمنان از طریق حمله نظامی، تهاجم فرهنگی، تجهیز دشمنان جمهوری اسلامی و تشدید فشار اقتصادی می‌خواستند روحیه استکبار ستیزی را از ملت ما بگیرند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر از گاهی حرف‌های آشتی‌جویانه زده؛ به ظاهر لبخند داشته؛ اما خنجری را در پشت سر خود پنهان کرده اند، تصریح کرد: آنان همواره سعی داشتند که شعار مبارزه با استکبار را کمرنگ کنند؛ چراکه تا وقتی شعار «مرگ بر آمریکا» در این کشور حاکم است، تسلط بر ایران اسلامی و منابع آن برای آنها ممکن نیست و در امان هستیم.

امام جمعه قم افزود: همانگونه که امام راحل فرمودند، جمهوری اسلامی ایران حتی یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نکرده و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد: مردم ما بدانند که دشمنان شما هر کس و با هر قدرتی که همراه باشند، در برابر ایمان و مقاومت، شکست خورده و مجبور به عقب‌نشینی شده و از این به بعد هم شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه عزت ملت مسلمان در کشور ما به دلیل روح استکبارستیزی است، افزود: تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل آن را انقلاب دوم نامید، برخاسته از روح ایمان و عزت ملت است.

وی تاکید کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم در کنار ملت‌های مظلوم فلسیطن، سوریه، عراق، یمن و بحرین ایستاده‌ایم و در کنار همه کسانی‌که رو در روی آمریکا و اسرائیل غاصب ایستاده‌اند، بوده و در این راه از هیچ قدرتی هراسی نداریم.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه مبارزه با استکبار، اصلی قرآنی است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم با کسانی که به دنبال تحریف شخصیت حضرت امام(ره) و دوستی با استکبار هستند و فریب لبخندهای دشمن را خورده و در خفا و آشکار با آنها طرح دوستی می‌ریزند، برخورد جدی داشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه افکار شوم دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال تفرقه افکنی است، اظهار داشت: باید زیر سایه رهبری معظم انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، بر محور ولایت فقیه اجتماع کرده و پاسخ کوبنده‌ای به کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، بدهیم.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha