چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(علیهاالسلام) گفت: نان در زندگی انسان اهمیت زیادی دارد و بايد برای اين نعمت الهي ارزش بيشتري قائل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار رئیس هيئت مديره و مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه يك كشور در سالن محراب حرم مطهر، گفت: از افتخارات نظام اسلامي، ‌تربيت مديران جهت سامان دهي معيشت مردم است.
وی با اشاره به این که در قرآن كريم در سوره بقره به مسئله گندم اشاره شده و بحث انفاق را به وجود دانه هاي گندم تشبيه كرده، گفت: اين آيه نشان مي دهد گندم يكي از نعمت هايي است كه طعام غالب مردم را شكل مي دهد و در خوشه به وجود مي آيد؛ گندم جزو اولين نعماتي بوده كه خلق شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: دانه گندم، دانه اي است كه بار اقتصادي، ‌سياسي و فرهنگي دارد. نقش اين دانه حياتي در امور اجتماعي برجسته بوده و در بحث اخلاقي نيز وقتي قرآن كريم مي خواهد مسئله انفاق و بركت و فضل را بررسي نمايد به دانه گندم مثال مي زند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خاطر نشان كرد: يكي از معضلات و مشكلات در این عرصه، ‌اسراف و دورريزهايي است كه بخشي مربوط به نانوايي ها و بخش ديگر مربوط به مصرف كننده است.
وی با اشاره به ضرورت ارزش قائل شدن به اين نعمت الهي، گفت: نان در زندگی انسان اهمیت زیادی دارد و بايد برای اين نعمت الهي ارزش بيشتري قائل شد. بايد مسئولين ذي ربط تدبيري انديشيده تا در اين خصوص اسرافی اتفاق نیفتد؛ همه بايد دست به دست همديگر داده تا جلوي دورريزها گرفته شود.
خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این دیدار، پيمان زندي، مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه يك كشور گزارشی از روند ذخيره سازي گندم و برنج و ديگر كالاهاي اساسي به مديريت بخش منطقه يك كشور شامل استان هاي تهران، ‌قم، ‌البرز و ‌مركزي ارائه داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha