شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کفشداری حرم حضرت معصومه

رئیس اداره خدمات زائر آستان حضرت معصومه(سلام الله علیها )گفت: پزشکان و متخصصانی که در کفشداری های حرم کریمه اهل بیت(س) مشغول خدمت بوده و کفش های زائران این بارگاه نورانی را به امانت می گیرند، چنین خدمتی را بالاترین افتخار خود می دانند.

علی افتخاری در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به خدمات این اداره به زائرين بيان داشت: اين اداره با تمام توان به زائرين محترم در خصوص كفشداري و امور گمشدگان خدمات ارائه مي دهد به گونه اي که در كفشداري مخصوص آقايان 16 نفر خادم رسمي  و نزدیک به 1000 نفر خادم افتخاري به صورت 24 ساعته در 6 كشيك مشغول خدمت هستند.
وی در این خصوص افزود:‌ در كفشداري مخصوص بانوان نيز حدود 400 نفر در كفشداري ها و 50 نفر نيز در اتاق چادر به زائرين محترم خدمات ارائه مي دهند.
رئیس اداره خدمات زائر آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به تحصيلات كفشدارارن آقا بيان داشت:‌ 6 نفر دكتر و فوق تخصص قلب و عروق،‌اورتوپد،‌جراح عمومي و 22 نفر فوق ليسانس در رشته هاي مختلف،‌38 نفر از روحانيون حوزه علميه،‌ 177 نفر ليسانس، ‌65 نفر فوق ديپلم، ‌مابقي  نيز با مدرك ديپلم هستند. ضمن اينكه براي كساني كه متقاضي جذب هستند فقط با مدرك ليسانس و بالاتر مي باشد.
وی ادامه داد: زمانی که پزشکان و متخصصان برای خدمت در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها درخواست می دهند، حضور در قسمت هایی که نیاز به تخصص ها است، پیشنهاد می شود، ولی برخی از آنها برای حضور در کفشداری حرم اصرار دارند و خدمت در این عرصه را بالاترین افتخار برای خود می دانند.
افتخاری اظهار داشت: تعداد كفشداري آقايان 11 شعبه و بانوان 8 شعبه مي باشد كه اين اداره مسئوليت دارد كليه پلاستيك هاي كفش قسمت برادران و خواهران را تامين كند.
* فعالیت 24 ساعته دفاتر گمشدگان در حرم بانوی کرامت
رئیس اداره خدمات زائر آستان حضرت معصومه (سلام الله علیها) در ادامه با اشاره به خدمات امور گمشدگان گفت:‌ دفتر مركزي امور گمشدگان در صحن امام رضا(عليه السلام) مستقر بوده و داراي 5 شعبه ديگر در صحن هاي ديگر مي باشد كه به صورت 24 ساعته در قسمت برادران و خواهران فعال است.
وی در پایان گفت:‌ در حال حاضر تعداد نيروهاي اداره امور گمشدگان 30 نفر در قسمت آقايان و 14 نفر در قسمت بانوان است كه در آينده نزديك به 240 نفر خواهد رسيد كه متشكل از امور گمشدگان و امور زائرين خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha