جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: استکبار ستیزی در ذات دین ماست و خطی است که قرآن کریم برای ما ترسیم نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: تغییر در موقعیت شغلی، ارتباطی به اصالت شما در عرصه مقاومت و خدمت ندارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که در اسلام کسی فارغ از مسئولیت و مأموریت نیست، اظهار داشت: همه ما، تا پایان عمرمان وظایفی داریم که ملزم به انجام آنها هستیم. مسئولیت ها دست به دست می گردد و افرادی که عهده دار آنها می شوند، باید این فرصت را غنیمت شمرده و بر اساس وظایف، مأموریتش را انجام دهد.
وی افزود: بعد از این که انسان وظایف خود را عمل کرد، باید میراث به دست آمده از آن را حفظ کند و قدر این سرمایه را بداند، چراکه این سرمایه ها دزدان زیادی دارد. دشمنان اسلام و در رأس آنها شیطان، سرمایه ای که مؤمنان با روش اهل بیت و بر اساس عمل به تکلیف به دست آورده اند را بر نمی تابند و تلاش در نابودی آن دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که در روز قیامت نسبت به نعمت ها سؤال می شود، افزود: از جمله این نعمت ها، مسئولیت هاست که چند صباحی در دست ما و شما قرار می گیرد؛ باید با همت مضاعف، قدر این فرصت به دست آمده را بدانیم و برای خود سرمایه معنوی ذخیره کنیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه انتقال تجربیات را از دیگر وظایف افرادی معرفی کرد که در گذشته عهده دار مسئولیت ها بودند.
وی خاطرنشان کرد: شما در مدت زمان خدمتتان، تجربیات زیادی را به دست آورده اید که می توانید آنها را دراختیار افرادی قرار دهید که تازه وارد این عرصه شده اند. زمانی که تجربیات به آنها منتقل شود، بسیاری از موانع کنار زده شده و مسیر برای آنها هموارتر می شود.
* انتقال تجریبات، از سنت های حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اهتمام علمای حوزه و مراجع تقلید در انتقال تجربیات خود به دیگران گفت: در حوزه، علما و مراجع تقلید، هر چه سنشان بیشتر می شود، مشغله آنها نیز بیشتر می شود. برخی از آنها از نظر جسمانی رفت و آمد برایشان بسیار دشوار است، ولی همواره در مجالس شرکت می کنند و علوم خود را در اختیار افراد دیگر قرار می دهند.
وی افزود: اینها بزرگان ما هستند و نباید این مسئله را فراموش کرد و یا در رسانه ها به گونه ای سخن بگویند که گویی این بزرگان دین نمی توانند یا نباید حرف بزنند. این بزرگان باید نظرات خود را مطرح کنند تا دیگران از آن بهره مند شوند.
* 13 آبان، روز تحقیر امریکا
امام جمعه قم در ادامه درباره حماسه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا گفت: این روز، روز حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که عده از جوانان بر اساس بصیر و آگاهی، اجازه ندادند در لانه فساد، دشمن هرچه می خواهد انجام دهد.
وی با اشاره به تحقیر امریکا در این روز خاطرنشان کرد: امریکایی که در زمانی با اشاره ای بالاترین مقامات کشوری را جابجا می کرد، با این اقدام بزرگ، توسط ملت ایران و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، تحقیر شد و از دورانی که حرف اول و آخر را در جهان می زد، دور شد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی در ذات دین ماست و خطی است که قرآن کریم برای ما ترسیم نموده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha