چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راهپیمایی ۱۳ آبان

حوزه / مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در روز ۱۳ آبان ماه و با هوشیاری جوانان غیور اسلام، هیبت دروغین آمریکا برای همیشه تاریخ شکسته شد، ادامه داد: این روز ارزشمند روز اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و انزجار امام راحل و امت علیه استکبارجهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان ماه، گفت: دانشجویان پیروخط امام با آن اقدام ماندگار خود ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکستند.

وی، یوم‌الله 13 آبان را برگی زرین از دفتر بلند مجاهدت‌ها و حماسه‌های ملت سرافراز ایران دانست و با بیان این که این روز مهم مقطعی حساس و دورانی پرمخاطره از تاریخ این مرز و بوم را به خود اختصاص داده است، افزود: سیزدهم آبان ماه نمادی از استکبار ستیزی، مقابله با استبداد ستم شاهی و پایداری ملتی بزرگ در راستای تحقق ارزش‌های اسلامی است.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه با بیان این که تسخیر لانه جاسوسی که از سوی دانشجویان آگاه و انقلابی در سال 58 انجام شد را می توان انقلاب دوم در جمهوری اسلامی دانست، افزود: این واقعه سرآغاز فصل جدیدی در مناسبات بین المللی بود که با گذشت سی سال پیامدهای آن همچنان باقی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سفارت آمریکا تا قبل از تسخیر با فعالیت های گوناگون سعی در تضعیف انقلاب اسلامی داشت خاطر نشان کرد: آمریکا از طریق این پایگاه، به تقویت شبکه های کودتا و تامین مالی گروه های ضد انقلاب در کشور می پرداخت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی ماهیت شیطانی و مداخله جویانه آمریکا در جهان را برملا کرد و شکسته شدن ابهت امریکا را بدنبال داشت.

وي لطمه خوردن به اعتبار و قدرت شوروی را از دیگر پیامدهای 13 آبان 57 عنوان کرد و گفت:‌ شوروی سابق تا قبل از انقلاب 57 در ایران، ‌خود را سردمدار مبارزه با امپریالیسم می دانست، اما با پیروزی انقلاب و توفیقات ملت انقلابی ایران، ماهیت مبارزه واقعی با امپریالسیم در جهان مشخص شد.

حجت الاسلام یوسف پور بازگشت مردم به صحنه سیاسی و میدان دار شدن نیروهای انقلابی که زمینه ساز وحدت و یکپارچگی مردم شد، قطع رابطه سیاسی استعماری غرب با  تهران را از دیگر نتایج این حرکت انقلابی دانست و اذعان داشت:‌ اگر چه آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم های مختلف سعی در ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را‌ داشتند اما این استراتژی نتیجه عکس داشته و زمینه ساز خود باوری ملت ایران گردید.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در روز 13 آبان ماه و با هوشیاری جوانان غیور اسلام، هیبت دروغین آمریکا برای همیشه تاریخ شکسته شد، ادامه داد: این روز ارزشمند روز اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و انزجار امام راحل و امت علیه استکبارجهانی است.

وی با بیان این که یوم‌الله سیزدهم آبان بر تاریخ معاصر ایران و حتی تاریخ نهضت‌های آزادی‌ خواه جهان تأثیری عمیق و نقشی شگرف و ماندگار داشته است، گفت: آنچه سیزدهم آبان ترسیم می‌ کند تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه واقعه‌ای تاریخ ‌ساز و تأثیرگذاردر تاریخ این انقلاب شکوهمند است.

حجت الاسلام یوسف پور، واقعه سیزده آبان را سرشار از روح پایداری، فداکاری و مقاومت جوانان رشید و غیور ایران اسلامی در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکبار جهانی دانست و ادامه داد: این رویداد تاریخی منشاء تداوم حرکت عظیم نهضت و انقلاب اسلامی و ظلم ‌ستیزی، نفی نظام‌ های سلطه و آرمان ‌گرایی نسل‌ های متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ فردای این کشور بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه را نشان دهنده زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، امام راحل و شهدای گرانقدر دانست و تصریح کرد: امروز دانش آموزان هوشیار و بصیر ایران اسلامی در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی قرار دارند.

امام جمعه موقت ساری افزود: سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در برگیرنده سه واقعه سرنوشت ساز و تاریخی است که وجه مشترک هر سه آنها استکبارستیزی، استقلال طلبی و آزادیخواهی ملت مبارز و مقاوم ایران اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: بدون تردید 13 آبان و بهره مندی از پیام های آن، رمز ماندگار موفقیت و پایداری ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی است

وی با بیان این که زدودن سیاهه توطئه ها و جنایات دولت آمریکا از حافظه تاریخی ملت ایران به ویژه درسه دهه گذشته امری محال است، ادامه داد: نفرت و کینه انقلابی ایرانیان که در شعارهای با صلابت ـ«مرگ بر آمریکا» در 13 آبان ماه در سراسر کشور تجلی دوباره خواهد یافت، سرمایه ارزشمند، تاثیر گذار و در اختیار دستگاه دیپلماسی ایران در فرایند تعاملات فرارو به شمار می رود.

حجت الاسلام یوسف پور بیان داشت: مردم ایران بار دیگر با الهام از مقام معظم رهبری با حضور پرشکوه در این راهپیمایی همواره در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف والای نظام اسلامی ایستادگی کرده و سلطه ناپذیری را سر لوحه خود قرار می‌دهند که بی‌تردید این اقدام ادامه راه مقدس شهدا و دوستانشان است.

وی تصریح داشت: مقاومت، ایستادگی و پایداری رمز پیروزی و سربلندی ملت فهیم ایران بر استکبار جهانی است ومردم اردستان همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور خود در یوم‌الله 13 آبان، بار دیگر ضمن تجدید بیعت با رهبر کبیر انقلاب، انزجار خود را از پلیدی استکبار جهانی به جهانیان اعلام کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه فریاد «مرگ بر آمریکا» دارای یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی است؛ گفت: مبارزه‌ با استکبار در انقلاب اسلامی و در میان ملّت ما یک حرکت معقول و منطقی و دارای پشتوانه‌ی علمی و یک حرکت خردمندانه است.

وی افزود: واقعهٔ سیزده آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha