سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام طاهری مدیر حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اجتماع مردمی اربعین حامل یک پیام بزرگ است، تصریح کرد: در این پیام شیعیان می‌خواهند به‌دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان با پیروی از تفکر امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی که همان تفکر نظام جمهوری اسلامی است، برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در ستاد اربعین حسینی استان گفت: حماسه ها و فداکاري هاي امام حسين(ع) را بايد زنده نگه داشت و گراميداشت اربعين تلاشي در جهت زنده نگه داشتن دين اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت است.

وی افزود: اربعين نمادي براي تداوم نهضت عاشورا است و روزي است که نام امام حسين(ع) بار ديگر مطرح مي‌شود و هدف اصلی اهل بيت(ع) نیز ماندگاری اين نهضت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به ظرفيت هاي تبليغي ارزشمند اربعين حسيني در بزرگداشت شعائر تشيع اشاره کرد و افزود: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید با گرامیداشت اربعین حسینی با معرفت، بينش و بصيرت حسيني همياري و همگامي خود را با اهل بيت(ع) اعلام کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعين روز برافراشته شدن پرچم پيام شهادت كربلا و روز بازماندگان شهدا است، افزود: اربعين روزي است كه در اين روز با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص) ياد نهضت حسيني را براي هميشه جاودانه کردند.

وي با بیان این که پيام اربعين، يعني پيام صبر و مقاومت، پيامي كه اصلي ترين اثرش تجديد عهد با آرمان‌هاي بزرگ امام حسين(ع) است، افزود: امسال نیز عاشقان سید و سالار شهیدان با شرکت در کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر با آرمان های آن امام تجدید پیمان خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز استکبار جهانی در مقابل محور مقاومت اسلامی عاجز هستند که این امر ‏نشأت گرفته از نهضت عاشورا است، گفت: اجتماع بزرگ اربعین، اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را به رخ جهانیان خواهد کشید.

وی با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت:  باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی یک کنگره عظیم معنوی، سیاسی، مذهبی و یک مدرسه و دانشگاه است، اظهار کرد: خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) لیاقت می‌خواهد و کسانی که توفیق می‌یابند از سوی اهل بیت به آنها عنایت و توجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اجتماع مردمی اربعین حسینی حامل یک پیام بزرگ است، تصریح کرد: در این پیام شیعیان می‌خواهند به‌دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان با پیروی از تفکر امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی که همان تفکر نظام جمهوری اسلامی است، برطرف می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین هیأت عزاداری شیعیان معرفی کرد و افزود: باید در اربعین حسینی تلاش کنیم گفتمان حضرت سیدالشهدا (ع) زنده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha