پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وقف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره با وقف اداره شده اند و این یکی از شاخصه های مهم استقلال حوزه است، تصریح کرد: موقوفات در گذشته زمینه استقلال حوزه های علمیه را فراهم کرد و این مسأله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش تخصصی وقف و حوزه علمیه در سالن اهل بیت(ع) ساری با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام، گفت: این سنت حسنه دینی همواره مورد تأکید ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف؛ نام و یاد انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.

وی با اشاره به این که متأسفانه در رژیم طاغوت مسأله وقف در مهجوریت کامل قرار داشت و رژیم همه تلاش خود را برای از بین بردن آثار وقف به کار گرفته بود، تصریح کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد احیاء دوباره این سنت حسنه دینی بودیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره با وقف اداره شده اند و این یکی از شاخصه های مهم استقلال حوزه است، تصریح کرد: موقوفات در گذشته زمینه استقلال حوزه های علمیه را فراهم کرد و این مسأله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که با احیای موقوفات حوزه های علمیه بسیاری از مشکلات مالی مدارس علمیه رفع خواهد شد، تصریح کرد: یکی از بهترین راه های حفظ استقلال حوزه های علمیه احیاء و تقویت موقوفات است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه و روحانیت بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی است، بیان داشت: اگر همراهی و از خودگذشتگی روحانیت و حوزه های علمیه نبود، امروز این عظمت و عزت داخلی و بین المللی را نداشتیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران، وقف را بهترین پشتوانه برای ترویج فرهنگی دینی در جامعه دانست و بیان داشت: وقف جزء مترقی ترین احکام دین مبین اسلام است که جامعه را در مسیر رشد و تعالی دینی قرار می دهد.

وی با اشاره به این که مردم همواره پشتوانه های محکمی برای مدارس علمیه و روحانیت بوده اند، گفت: مدارس علمیه در دهه های اخیر همواره با کمک های مردمی اداره می شد و امروز نیز این شیوه ادامه دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین و معنویت رسالت اصلی روحانیت است، افزود: اکنون مسئولیت ترویج دین به علما و حوزیان و استادان حوزه  است که باید نهایت همت را به کار گیرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha