جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام گرایلی، وقف های حوزوی را عامل استقلال حوزه های علمیه خواند و گفت: اگر حوزه‌های علمیه استقلال نداشته باشند در دفاع از دین و حقوق مردم دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه ومدیران ادارات اوقاف خراسان جنوبی، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند، اظهار داشت: برگزاری هم اندیشی بین مدیران زمینه ساز وقف در حوزه های علمیه در بعد های مختلف است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در دین اسلام وقف همیشه مطرح بوده  وقدیمی ترین وقف از آن حضرت زهرا(س) است که باغ های فدک را وقف کردند ومتولی آن را امام علی(ع) قرار دادند.

وی با اشاره به این که در اسلام سنت حسنه وقف از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ابراز داشت: حضرت علی(ع) با حفر چاه و نخلستان ها سنت حسنه وقف را آغاز کردند و ظرفیت موقوفات زمینه ساز حفظ و استقلال شیعه شد.

حجت الاسلام گرایلی، وقف های حوزوی را عامل استقلال حوزه های علمیه خواند و افزود: اگر حوزه‌های علمیه استقلال نداشته باشند در دفاع از دین و حقوق مردم دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر حوزه‌های علمیه و روحانیت باید تلاش کنند تا سنت حسنه وقف ترویج شود.

وی با بیان اینکه در رژیم طاغوت با  اصلاحات ارضی تلاش کردند تا موقوفات را از بین ببرند، اظهار داشت: دشمن برنامه ریزی وسیعی برای کمرنگ کردن فرهنگ وقف به عنوان پشتوانه اقتصادی انجام داده است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha