شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه بهشهر با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم به رونق فعالیت های حوزوی در هر منطقه ای کمک کنیم، تصریح کرد: وجود مدرسه علمیه، طلاب و روحانیان برای هر منطقه نعمت بزرگی است و از مشکلات فرهنگی و اجتماعی می کاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امروز در آيين معارفه رييس اداره اوقاف و امورخيريه بهشهر با بیان این که وقف و زكات از تأكيدات مهم دين اسلام است، افزود: سنت حسنه وقف در تأمين معيشت و زندگي انسان ها نقش مهم و اساسي دارد و بايد به اين امر بيش از پيش توجه شود.

وی با تأکید براین که پست و سمت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها باید ابزاری برای خدمت به مردم جامعه باشد، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده مدیری به غیر از این فکر کند و در مسیر دیگری گام بردارد به انقلاب و آرمان های های خیانت کرده است.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که موضوع وقف نیازمند تبلیغ و تبیین بیشتری برای جامعه امروز است، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه از این سنت حسنه دینی و کارکردهای آن با خبر نیستد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که مبلغان دینی و روحانیان بهترین قشر برای تبیین مسأله وقف در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف نباید از نقش منابر وخطابه ها به عنوان یک رسانه ها هزار ساله غافل باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته نیز علما و بزرگان دینی ضمن وقف اموال و دارایی های خود در منابر و سخنرانی های خود مردم را سمت این سنت حسنه دینی سوق می دادند، افزود: امروز نیز باید از این ظرفیت ارزشمند تبلیغی بهره گرفته شود.

وی با تأکید براین که نباید جایگاه وقف در جامعه سبک شمرده شود، گفت: متأسفانه برخی ها تلاش می کنند این سنت ارزشمند دینی را بی اهمیت جلوه دهند که این مسأله بسیار نگران کننده است.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت پیوند عمیق اوقاف و حوزه های علمیه تأکید کرد و با بیان این که بهترین قشری که می تواند بازوان محکمی برای اوقاف باشد طلاب حوزه های علمیه هستند، افزود: هیچ رسانه ای اثرگذار تر از منبر و خطابه برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی نیست.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر ضرورت شناسایی و احیاء موقوفات حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه از گذشته دارای موقوفات گسترده ای هستند که اگر احیاء شوند بسیاری از مشکلات فعلی آنها رفع خواهد شد.

تولیت مدرسه علمیه بهشهر با بیان این که کمیته مشترکی که میان حوزه علمیه و اوقاف تشکیل شده باید با جدیت بیشتری کار را دنبال کند تا در رسیدن به نتیجه تسریع شود، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از موقوفات مدارس علمیه به دلیل عدم پیگیری و رسیدگی به آن از بین رفته و در اختیار حوزه های علمیه نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته حوزه علمیه با همین موقوفات اداره می شد و بسیار هم موفق عمل می کردند، گفت: شناسایی و احیاء موقوفات حوزه علمیه یکی از بهترین راهکارهای کمک به تقویت و توسعه فعالیت های حوزوی خواهد بود.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم به رونق فعالیت های حوزوی در هر منطقه ای کمک کنیم، تصریح کرد: وجود مدرسه علمیه، طلاب و روحانیان برای هر منطقه ای یک نعمت بزرگی است که از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی احتمالی می کاهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha