پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: تمام فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه می بایست با نگاه به آینده و جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمين محمدباقر فرزانه ، در نشست مشترک شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهارداشت: آینده نگری یعنی اینکه حوزه علمیه در نظر داشته باشندبه چه چیزهایی در آینده پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز به ساخت مجتمع های عظیم آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه نیاز داریم افزود: ورود به کاروان علم به نیازسنجی آینده محتاج است و این امر بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" اگر جهت جامعه را تشخیص ندهیم، سیاست نخواهیم داشت" اشاره و  خاطرنشان کرد: دشمن شناسی، تشخیص اهداف و جهت جامعه و شناخت وظیفه، بسیار مهم است و همگان باید برای حرکت رو به آینده بسیج شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست مشترک گفت: تعامل موجود در حوزه علمیه خراسان، حرکت تحولی را به سرانجام می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی با اشاره به ضرورت توجه تمام حوزویان به مسئله تحول در حوزه، گفت: همه امور به موازات یکدیگر به خوبی انجام شده و ریل گذاری های بسیار خوبی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت مصمم در مورد نخبگان و استعدادهای برتر، اظهار داشت: کار اصلی ریل گذاری یادشده توسط شهرستان ها انجام می شود.
مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با تعامل خوب در این حوزه، حرکت تحولی را دنبال می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه این استان ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به موقعیت پذیرش و استعداد طلاب این منطقه، نسبت به برنامه ریزی های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و... مطالبی بیان کردند.

لازم به ذکر است: نشست مشترک شورای استانی خراسان شمالی با حضور دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان در محل نمازخانه دهکده مقاومت در بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha