شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر بیاری-استاد موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام بیاری با تاکید بر حضور حوزویان در عرصه انتخابات، گفت: طلاب و روحانیون باید با بصیرت و و هوشیاری در صحنه بوده و مردم را به حضور حداکثری و انتخاب اصلح هدایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی اکبر بیاری، از اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پنجمین نشست از سلسله نشست های نهضت روشنگری با موضوع " انتخاب فرد اصلح " در مدرسه علمیه خواهران امام حسین علیه السلام چالوس بیان کرد: فعالیت طلاب در عرصه انتخابات به دلیل تاثیر آن بر جامعه اسلامی و به تبع آن زندگی دنیا و آخرت، امری ضروری می باشد.

وی با بیان این که انتخابات فرصت بسیار عالی برای نشان دادن مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی به جهانیان است، افزود: انتخابات،صرفا رأی دادن نیست، بلکه مهمتر از آن شناخت اصلح و شناساندن آن به دیگران است.

استاد موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به شاخص های کاندیدای اصلح، گفت: هدف حکومت از منظر دینی، علاوه بر امنیت و رفاه مادی، تأمین رشد معنوی انسان‌ها درسایه ارتباط با خداست‌ و به همین دلیل، حاکم اصلح کسی است که دین شناس باشد، تا بتواند علاوه بر امنیت مالی، جانی و رفاه مردم، امکان رشد الهی آن ها را فراهم کند. همچنین مردمي بودن و صداقت از دیگر شاخصه های فرد اصلح می باشد.

حجت الاسلام بیاری تاکید کرد: سه شرط اساسی «دین‌شناسی»، «مدیریت» و «دشمن شناسی» باید در مجریان جامعه اسلامی وجود داشته باشد و نبود آن ها سبب ایجاد خلأ اساسی در ارکان حکومت شده  و جامعه به اهداف اصلی مورد نظراسلام نمی‌رسد.

وی با تاکید بر حضور حوزویان در عرصه انتخابات، گفت: طلاب و روحانیون باید با بصیرت و و هوشیاری در صحنه بوده و مردم را به حضور حداکثری و انتخاب اصلح هدایت نمایند.

انتهاي پيام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha