جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

عضو هیئت رئیسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً شاخصه ها و سجایای اخلاقی حضرت علی اکبر(ع)، الگوی سبک زندگی جوانان مومن و ولایتمدار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن یازدهم شعبان ، سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان ابراز داشت: به فرموده امام حسین(ع) ایشان از حیث رفتار،کردار ، سیما و چهره، شبیه ترین مردم روزگار خود به جدش رسول الله (ص) بود.

وی افزود: آن گونه که از معدود منابع تاریخی درباره سبک زندگی و سجایای این امامزاده واجب التعظیم برای ما نقل شده ، ایشان علاوه بر برخورداری از اخلاق کریمانه پیامبر(ص)، در تنهایی بسیار اهل تفکر همراه با حزن بود به طوری که از این حیث ، رفتار و گفتار ایشان بسیار شبیه جدش امیرالمومنین (ع) بوده است.

این استاد حوزه ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) علاقه بسیار ایشان به خلوت با خدای خود و توجه به  قرآن و راز و نیاز می باشد. نقل است که ایشان دارای صوت دلنشین قرآن بوده است و همین مساله مایه جذب دل ها به حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) می شده است.

وی اضافه کرد: این بزرگوار در عین حال که از حیث درآمد خانوادگی ، وضعیت خوبی داشتند اما همچون پدر و عموی بزرگوار خویش، زندگی ساده ای داشته و از حیث سجایای اخلاقی نیز در برخورد با دیگران بسیار ملایم و متواضعانه رفتار می کردند.

حجت الاسلام و الملسمین رضوی مهر بیان داشت: از دیگر ویژگی های رفتاری ایشان که به طور خاص در نوع سبک زندگی حضرت متجلی بود، این که همواره به عیادت بیماران می رفت، هرچند خانه بیمار دردور افتاده ترین نقطه شهر قرار می داشت، ضمن آن که همچنین در تشییع پیکر اموات حاضر می شد و هیچ یار از دست رفته ای را تنها نمی گذاشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha