پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار اعضای مؤسسه جهادی فرهنگی عباد قم با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد، بصیرت برای کسب علم به وجود نمی‌آید، گفت: اصل ظهور حضرت مهدی(عج) و هدف عالی بعثت انبیای الهی گسترش عدل و عدالت است که باید به عنوان انگیزه در بحث های علمی و استدلالی برجسته شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، اظهار داشت: خدواند وعده داده است، که بعد از گستره ظلم در دنیا، ظهور امام زمان(عج) و مسئله عدالت خواهی انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هدف ظهور امام زمان(عج) اغنای نفسانی مردم است و بحث های علمی اغنا کننده، جامعه نیست، زیرا نمی‌تواند خواسته‌های مردم را اشباع کند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی تمامی بحث های فنی را بداند، اما مجاهد فی سبیل الله نباشد، نمی‌تواند مباحث استدلالی را بفهمد، افزود: اگر تقوا نباشد، بصیرت برای کسب علم به وجود نمی‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، ظهور حضرت ولی عصر(عج) را براساس آیات و روایات، زمان حاکمیت صالحان و عدالت گستری در جهان خواند و افزود: در مراسم اربعین حسینی مردم از سراسر دنیا نه تنها شیعه، بلکه اهل سنت و از تمامی مذاهب، با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند که دلیل آن عدالت طلبی است.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع عدل و ظلم جنبه بین المللی پیدا کرده است، اظهار داشت:  اصل ظهور حضرت مهدی(عج) و هدف عالی بعثت انبیای الهی گسترش عدل و عدالت است که باید به عنوان انگیزه در بحث های علمی و استدلالی برجسته شود .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به خدمات آیت الله العظمی مکارم، افزود: معظم له علاوه بر ترویج علم و تربیت شاگردان فراوان و عهده داری مسئولیت سنگین مرجعیت، به فکر دردها و مشکلات مردم  هم هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha