جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت با مراجع و علما

حوزه/متاسفانه عده ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود؛ اما ناکام ماندند و امسال شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت، که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفت:  خدای متعال را شاکریم که حج امسال راه افتاد و پس از مدتی دوباره شاهد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و زیارت خانه خدا هستیم.

معظم له خاطر نشان ساختند: متاسفانه عده ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود؛ اما ناکام ماندند و امسال شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، خواستار رعایت نکات بهداشتی، اخلاقی و امنیتی از سوی زائران شدند و گفتند: گرچه همه مسائل از سوی مسئولان با دقت انجام می شود؛ اما زائران نیز وظایفی برعهده دارند که نباید از آن غفلت کنند.

ایشان به برخی مشکلات سفر حج اشاره کردند و تاکید کردند: البته به دلیل دوری راه و برخی مسائل، سفر حج با مشکلاتی همراه است؛ اما نباید از برگزاری حج غفلت کرد؛ زیرا برگزار نشدن خود حج، برخی زیان ها را به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید افزودند: دوری از مسائل حاشیه ای، پرهیز از مباحث اختلافی، نرفتن بیش از حد به خرید و بازار، احتیاط در رفت و آمدها، رعایت حجاب اسلامی در میان بانوان، و خوشرفتاری نیز از مسائل مهم است که زائران کشور ایران باید رعایت کنند.

معظم له به سختی ها سفر حج اشاره کردند و گفتند: حج نیز همچون سایر سفرها، دارای برخی مشکلات و سختی های است که زائران باید با مشکلات احتمالی کنار بیایند و سختی ها را تحمل کنند و بدانند که این سختی ها نیز اجر پاداش به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید در پایان گفتند: متاسفانه برخی از افراد از شیوه اعزام و حضور زائران ایرانی در عربستان تفسیرهای نادرستی انجام می دهند که هرگز این تعبیرات مورد تایید نیست و به اعزام زائران آسیب می رساند، امیدواریم که حج امسال در آرامش و به خوبی برگزار شود و در آینده نزدیک اعزام زائران به عمره مفرده را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha