پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت با مراجع و علما

حوزه/ مراجع عظام تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و رئیس سازمان حج و زیارت بر حفظ عزت زائران ایرانی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراجع معظم تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت بر حفظ عزت زائران ایرانی تاکید کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفتند: امروز سفر به حج مشکلاتی را به همراه دارد؛ اما نباید از برگزاری آن غفلت کرد؛ چراکه زیان هایی را به همراه دارد.

ایشان اظهار داشتند: امروز تفسیرهایی از نحوه اعزام و حضور زائران ایرانی در عربستان انجام می گیرد که این سخنان مورد تأیید نبوده و آسیب رسان است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: متأسفانه همان اشخاصی که اعتقادی به حج نداشته و مایل هستند چهره نظام اسلامی مخدوش شود، از تعطیلی حج خوشحال بودند؛ اما ناکام ماندند و در سال جاری شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.

معظم له در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله حج آرام و خوبی را  امسال داشته و شاهد اعزام زائران عمره مفرده نیز باشیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار خاطرنشان ساختند: باید تعاملات میان ایران و عربستان دوطرفه بوده و امکانات مناسبی برای زائران ایرانی فراهم گردد.

ایشان بر هم فکری کارگزاران حج تأکید کردند و گفتند: با همفکری باید اختلافات در برگزاری این فریضه را  کم نموده و امیدواریم اختلافات دیگر نیز از طریق حج برطرف شود.

این مرجع تقلید در پایان از حمله به سفارت عربستان، انتقاد و بر اجرای عقلایی مسائل مملکت تأکید کرد.

حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیدار مسئولان حج اظهار داشتند: در ملاقاتی که با مسئولین عربستان خواهید داشت، تاکید کنید که  به مردم خود اعلام  نمایند ضیوف الرحمن  احترام  دارند و کسی حق تعدی و تعرض به آن‌ها را ندارد و اختلاف در دولت‌ها ارتباطی به ضیوف الرحمان ندارد.

ایشان با تأکید بر اینکه سفارشات لازم را به حجاج ایرانی  داشته باشید، ابراز داشتند: فریضه حج واجب است و زائرین نسبت به این موضوع توجه دارند.

این مرجع تقلید در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای برگزارکنندگان حج، خاطرنشان ساختند: زائرین با رعایت توصیه های لازم در طول سفر آرامش داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha