چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این عالم وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام و انقلاب کرد و افزود: ولایت مداری، زهد و مردمی بودن از جمله ویژگی های بارز آیت الله فاضل بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در  این استان  از تعطیلی دروس حوزه علمیه  مازندران در پی ارتحال آیت الله فاضل خبر داد.

وی از آیت الله فاضل(ره) به عنوان عالمی زاهد، باتقوا و پرهیزگار یاد کرد و گفت: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و دفاع از جایگاه ولایت از جمله ویژگی های بارز آیت الله فاضل بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که این عالم ربانی از افتخارات انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه بودند، ادامه داد: این شخصیت وارسته و انقلابی تمام وقت و عمر خود را صرف ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از آرمان های انقلاب و پشتیبانی مطلق از ولایت فقیه کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که عمر با برکت آیت الله فاضل(ره) در خدمت به دین و حوزه های علمیه سپری شد، خاطرنشان کرد: این عالم انقلابی پس از مسؤولیت اجرایی که درسال های ابتدایی انقلاب داشتند به تأسیس حوزه علمیه اقدام کردند و ادامه عمر خود را در این سنگر ارزشمند سپری کردند.

وی با بیان این که خدمات ارزشمند و ماندگار آیت الله فاضل(ره) به حوزه های علمیه هیچ گاه فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: دغدغه دینداری و حفظ انقلاب و گسترش حوزه های علمیه از ایشان به عنوان یک عالم کمر نظیر ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که فقدان چنین شخصیت هایی اثرگذاری ثلمه ای بزرگ برای دین و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: زندگی سراسر زهدانه و با تقوای آیت الله فاضل(ره) وقف اسلام و انقلاب بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه زندگی مرحوم فاضل برای اعتبار بخشی به اسلام و روحانیت بود، تصریح کرد: خدمت به اسلام و دین و نظام از دغدغه های همیشگی این بزرگوار بود.

وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله فاضل از جمله ولایتمداران راستینی بود که مردم را به اسلام دعوت می کرد، افزود: هیچ گاه در راه تبلیغ دین اسلام، سستی و رخوت در ایشان مشاهده نکردیم و همواره پایبند به ارزش های اسلام و اصول دین و انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر الگوبرداری از زندگی سراسر معنوی آیت الله فاضل(ره) گفت: الگوبرداری از این عالم عامل، ما را در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، ولایتمداری و توجه به دین و اسلام استوارتر خواهد کرد.

وی با اشاره به این که این عالم وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام و انقلاب کرد و افزود: ولایت مداری، زهد و مردمی بودن از جمله ویژگی های بارز آیت الله فاضل بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) همواره بر تبعیت از ولایت فقیه تأکید داشت، اضافه کرد: این روحانی وارسته همواره در سخنرانی های خود بر مسأله ولایت فقیه به طور ویژه تأکید می کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha