جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری حضرت فاطمه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، سیره فاطمی را سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در حوزه علمیه ساری برگزار شد به جایگاه با عظمت این بانوی نمونه اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) از یک شخصیت بالایی برخوردار است که برای انسان ها دست یافتنی نیست.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) نسخه تمام عيار كساني است كه دل در گرو انديشه های الهی و اعتقادي دارند، افزود: این بانوی نمونه اسلام افتخار جهان هستی هستند و از این شخصیت برجسته جهان هستی می توان به افتخار خاندان وحی یاد کرد.

استادحوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوهای شایسته برای پیروی مؤمنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: بحث از زندگانی و سیره آن حضرت دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنان تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان و الگو گرفتن است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان تجلی کمال یاد کرد و با بیان این که به حتم بهره گیری از اندیشه های والای آن حضرت ما را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار خواهد داد، بیان داشت: دوری از اندیشه های والای ائمه معصومین(ع) موجب گمراهی بشر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز بانوان جامعه اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تأسی از شخصیت والای آن بانوی نمونه اسلام از کرامت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب احیاء هویت واقعی زن در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود بصیرت، ولایت مداری و مقاومت را از دیگر ویژگی ها و شاخصه های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: آن بانوی نمونه اسلام، آیینه کمال و خلوص در بندگی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به مسأله حیاء و پاکدامنی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت فاطمه(س) یاد کرد و با بیان این که ویژگی باید به طور جدی مورد توجه بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بانوان کشورمان باید با تأسی از این شخصیت والای جهان اسلام در مسیر تعالی و سعادت گام بردارند.

وی بر ضرورت بهره گیری بانوان جامعه اسلامی از سیره علمی و عملی حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و گفت: سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام همچون چراغ روشنی مسیر صحیح زندگی را به بانوان جامعه نشان خواهد داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه مسائل الگو و اسوه ای مناسب در عالم است، خاطرنشان کرد: بشریت اگر می خواهد به تعالی حقیقی در زندگی دنیوی و اخروی دست یابد باید از این الگوها بهره گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به تقوا بالای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که جامعه امروز برای کمال و رستگاری نیازمند بهره گیری از تقوای دینی، گفت: تقواي حضرت فاطمه زهرا(س) زبانزد خاص و عام است و بانوان ما بايد از تقوا، عفت، حيا و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) درس بگيرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha