شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد آبادی پیشه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه، بر لزوم استفاده از ظرفیت های استانی در جهت حل مشکلات مالی و توسعه فرهنگ وقف حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد آبادی پیشه در «گردهمایی نمایندگان استانی موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد،گفت: در گذشته  یک سری تعهداتی از شورای استانی گرفته و صورت جلسه و امضا هم شده است که این امر به دفتر موقوفات و منابع پایدار واگذار گردید که امیدواریم به همه استان ها ابلاغ شود.

وی افزود: البته پس از پیگیری های تلفنی که با مدیران استانی انجام شد آنها پیگیر این مساله بودند که این مباحث مبادا روی کاغذ بماند و اجرایی نشود، بلکه اگر در عرصه عملی نیز پیاده شود آثار مثبتی  خواهد داشت.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه اظهارکرد: خوشبختانه انجمن خیرین مرتبط به حوزه نیز تحت نظارت آیت الله مقتدایی به فعالیت ادامه می دهد و شاکله خوبی از این فعالیت نیز شکل گرفته است، ولی هنوز به شکل استانی این تشکل در برخی استان ها شکل نگرفته است، زیرا معتقدیم و تجربه نیز ثابت کرده است، خیرین بسیار خوش نیتی در استان ها حضور دارند که علاقه مند به کار در این عرصه هستند و باید این افراد در جهت حمایت از توسعه فضاهای حوزوی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان گفت: در ایام تبلیغی خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای تبلیغ دین و مباحثی که مرتبط با توسعه دین است در کل جامعه درس دسترس قرار می گیرد که مبلغان می توانند از این ظرفیت در جهت نشر فرهنگ وقف و موقوفات حوزوی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه افزود: در این زمینه ابلاغیه ای از جانب دبیرخانه ائمه جمعه و  معاونت تبلیغ که مسئول طرح هجرت طلاب است می تواند صادر شود و وظایف مبلغان در خصوص این فرهنگسازی به خوبی برای مردم بیان شود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه اظهارکرد: از میان کل موقوفات کشور تنها دو درصد از آنها را مرتبط به حوزه های علمیه تشکیل می دهد.

وی گفت: در خصوص هزینه کرد این مبالغ نیز پیچیدگی هایی وجود داشت که محل خرج و هزینه این منابع در اختیار اوقاف بود که پس از پیگیری های بسیار زیاد  مقرر شد که این هزینه در مدرسه هزینه شود،البته برای استفاده بهتر از این منابع مباحث خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های استانی در جهت حل مشکلات مالی و توسعه فرهنگ وقف حوزوی تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha