پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار امام جمعه قزوین با حجت الاسلام شرفخانی

حوزه / نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین گفت: باید مردم جاری بودن منافع وقف را در ابعاد مختلف زندگی خود ببینند و آن را در عمران، آبادانی و اصلاح امور کشور بیشتر احساس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با تقدیر از خدمات اوقاف استان قزوین، اظهار کرد: باید مردم، جاری بودن منافع وقف در ابعاد مختلف زندگی خود را ببینند و منافع وقف در عمران، آبادانی و اصلاح امور کشور بیشتر احساس شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که باید موانع تحقق این هدف مهم شناسایی و رفع شود، چرا که جاری بودن منافع وقف در جامعه، به رغبت هر چه بیشتر مردم به این فریضه دینی منتهی می‌شود، گفت: اگر منافع وقف در جامعه بیشتر جاری باشد، آثار و برکات بیشتری به همراه خواهد داشت و کسانی که علاقه دارند اموال خود را وقف کنند با خیال آسوده این کار را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: معرفت‌افزایی در خصوص وقف و برکات آن در جامعه بسیار ضرورت دارد و واقفان باید به سمت اولویت‌ها سوق داده شوند تا شاهد برکات بیشتر وقف‌های صورت گرفته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در ادامه این جلسه و پس از معرفی حجت الاسلام مجتبی گونجی به عنوان رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، اظهار داشت: از ائمه جماعات استان می‌خواهیم تجربیات خود را در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار دهند تا هم‌افزایی تحقق یابد.

وی ادامه داد: اگر ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ائمه جماعت در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار گیرد، شاهد پیشرفت‌های روز افزون در این حوزه خواهیم بود و می‌توانیم اثر مطلوب آن را در جامعه نیز مشاهده کنیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام  شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بیان داشت:  سال گذشته دو هزار و ۸۰۰  وقف در کشور صورت گرفته است که از این حیث با رشد بسیار خوبی همراه هستیم.

وی افزود: ارتباط مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور با خیرین در افزایش تعداد وقف‌ها بسیار مؤثر بوده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha