جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی شالی

حوزه/ استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: مرحوم آیت الله شالی خدمات ارزشمندی به حوزه های علمیه نمودند که طلاب حوزه علمیه باید این علما را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی، امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله شالی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله موسوی شالی، شخصیت جمعی داشتند، و فقط یک عارف عزلت‌نشین که گوشه‌ای به عبادت بپردازند، نبودند ، بلکه شخصیتی اجتماعی، سیاسی، مبارز و مجاهد، عالم، فرزانه و عارف بودند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار زیبا در زندگی ایشان این است که علی‌رغم اینکه در وسط میدان بودند و فعالیت‌های گسترده و زیادی داشتند، هیچ گاه اجازه نمی‌دادند نماز جماعت اول وقتشان در مسجد به تأخیر بیفتد و نماز صبح را هم مقید بودند در مسجد اقامه کنند.

این استاد حوزه شهرستان تاکستان به وضعیت جسمانی این عالم فرزانه اشاره و بیان داشت: حتی زمانی که سکته کردند و بخشی از بدن شان از کار افتاده بود و مجبور بودند روی صندلی نماز بخوانند، باز هم نمازشان به جماعت و سر وقت در مسجد برگزار می‌شد و با آن وضعیت، ما کمک می‌کردیم و ایشان را به مسجد می‌بردیم و ایشان چون روی صندلی نماز می‌خواندند، نمی‌توانستند امام جماعت باشند و با اینکه آیت‌الله بودند، به طلاب جوان اقتدا می‌کردند و نماز را به جماعت می‌خواندند.

فرزند مرحوم آیت الله شالی ضمن توصیه طلاب به الگو گیری از زندگی این علما وشخصیت های برجسته تصریح کرد: در همین شهر قزوین علما یبرجسته ای ازلحاظ  تحصیلی و زندگی بودند که باید شما طلاب مدارس علمیه بتوانید در امور تحصیلی و زندگی، این علما را الگوی خود قرار دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha