چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد مظفر

حوزه/ قائم مقام ستاد اقامه کشور در مشهد مقدس گفت: مرکز تخصصی نماز نباید مختص به استان قم باشد بلکه لازمه هر استانی است تا به تربیت مدرس و مبلغ تخصصی نماز به عنوان امری ضروری، پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمود مظفر، امروز در نخستين همايش سراسری اعضای هيأت‌های ارزيابي و داوري ستاد اقامه نماز كشور در مشهد، با اشاره به اینکه یک دهم آیات قرآن کریم و یک پنجم روایات به فریضه نماز اختصاص دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که به طور مداوم بر نظارت و ارزیابی اقامه نماز در کشور تأکید و با دادن پیام به اجلاس‌های نماز نکات مهمی را در این راستا تبیین می‌کنند.
 
قائم مقام ستاد اقامه کشور افزود: دولت‌های پیشین تا به امروز با هرگونه جهت‌گیری، بر اقامه نماز اتفاق‌نظر داشته‌اند و در این خصوص بخشی را به برنامه کاری خود افزوده و اجرا کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه هدف کلی از ارزیابی و بررسی‌ها، رشد اقامه نماز در هر سال است، عنوان کرد: طی این ارزیابی ها رشد کمی و کیفی نمازخانه‌ها و مساجد، برقرای نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها و نهادهای رسمی، شرکت مدیران در نمازهای جماعت ادارات و امثال آن مورد بررسی قرار می گیرد.
 
مظفر خطاب به اعضاي هيأت هاي ارزيابي و داوري ستاد اقامه نماز كشور گفت: پس از هر ارزیابی باید به این دو نتیجه برسیم؛ شناخت نقاط ضعف و ارائه راهکار برای رفع آنها در سال‌های بعد، همچنین شناسایی نقاط‌قوت و پرداختن به چگونگی عملکرد نهاد مربوطه تا به عنوان الگوی موفق به سایرین معرفی شوند.
 
وی تصریح کرد: بخش‌های قابل توجه در این زمینه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، دانشگاه فرهنگیان اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی است. 
 
قائم مقام ستاد اقامه کشور خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نماز نباید مختص به استان قم باشد بلکه لازمه هر استانی است تا به تربیت مدرس و مبلغ تخصصی نماز به عنوان امری ضروری، پرداخته شود.
 
نمازخانه؛ اولویت ساخت‌و سازهای عمرانی
 
مظفر متذکر شد: ساخت نمازخانه و مسجد در شهرک‌های مسکونی، ادارات و مراکز آموشی باید در اولویت قرار گیرد نه اینکه در پایان اگر بودجه ساخت، مازادی داشت صرف ایجاد نمازخانه و مسجد اقدام شود.
 
اظهار داشت: اعضای هیأتهای ارزیابی در طول هفته ضمن حضور در نهادها و ادارات همراه کارکنان و مسئولان آن اداره در نمازهای جماعت شرکت و از نزدیک کیفیت اقامه نماز را مشاهده کنند./
 
انتهای پیام/ ت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha