شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت یک وقف جدید به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در زلزله اخیر به ۴۰ مسجد خسارت وارد گردید و دو بقعه متبرکه نیز ۸۰ درصد تخریب شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: یک وقف جدید به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال طی چند روز اخیر به ثبت رسید که این وقف توسط واقف خیراندیش سکینه گریوانی انجام شده است.

وی، نوع وقف را یک قطعه ملک مسکونی به مساحت 250 متر با اثاثیه منزل در بجنورد اعلام کرد و افزود: این وقف به‌منظور برپایی مراسمات عزاداری و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 20 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: در 2 ماهه نخست امسال، ۲۰ وقف جدید به ارزش 8 میلیارد و 400 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر ۵/۷ ریشتری در استان و تخریب و خسارت وارد شده به بقاع متبرکه و اماکن مقدسه خراسان شمالی اظهار داشت: 2 بقعه متبرکه در شهرستان بجنورد در این زلزله بیش از ۸۰ درصد تخریب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: همچنین سه بقعه متبرکه نیز آسیب‌دیدگی جزئی و ۱۳ موقوفه مسکونی و ۴۰ مسجد در منطقه زلزله‌زده شهرستان بجنورد نیز دچار خسارات مالی شدند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گزارشی مبنی بر تخریب مساجد در زلزله اخیر خراسان شمالی گزارش نشده است، گفت: اگر میزان کمک ستاد بحران به بقاع و مساجد خسارت‌دیده شده کافی نباشد اداره کل اوقاف از محل کمک‌های مردمی به رفع خسارت خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اجرای نیات در ماه رمضان، خاطرنشان کرد:  در این زمینه هر روز در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، حمزه رضا (ع) شیروان و امامزاده اسفراین افطاردهی داریم و اجرای نیت هم بر اساس موقوفات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha