پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همبستگی ملت بحرین

عضو جریان الوفاء الاسلامی بحرین گفت: چنانچه اقدام نظام آل خلیفه بر نابودی میدان لولو بود که آن نماد انقلاب بحرین شناخته می شد حکومت آل سعود هم به دنبال تخریب العوامیه و شکستن عزم و اراده ساکنان این منطقه و از بین بردن میراث مبارزان این محله است...

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و دیدار با حاکمان خودکامه و مستبد بحرین و عربستان سعودی موجی از حملات وحشیانه برنامه ریزی شده در منطقه شیعیان العوامیه عربستان و از سویی دیگر در منطقه الدراز بعد از صدور حکم علیه رهبر شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم صورت گرفت.این در حالی است که در حال حاضر هر دو منطقه العوامیه و الدراز در شرایط بحرانی به سر می برند و سازمان های حقوق بشری در قبال این جنایات آشکار سکوت اختیار کردند...

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه شیعه نشین العوامیه در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: مسلم و قطعی است که عوامیه زنده نگه داشته شده به نفس های گران مایه شهید شیخ نمر النمر و هنوز مانند گلوگاهی تنگ و آزاری برای آل سعود محسوب می شود  و معلوم است که تا امروز  نتوانستند بر میراث معنوی و مادی شیعیان حمله کنند البته بارها تصمیم گرفتند که این میراث گرانبها را تصرف کنند و حوزه ایشان را چندین بار هدف قرار دادند و مومنان و جوانان فعال انقلابی را مورد تعقیب و پیگرد قرار می دهند .

    جنایات مشترک آل سعود و آل خلیفه در العوامیه و الدراز

وی ادامه داد: حجم زیادی از رعب و وحشت هنوز از شهید نمر وجود دارد و کسانی که گزارش های جنگ تخریبی آل سعود را رصد و بررسی می کنند حاکی از آن است که محله مسوره العوامیه مورد تعرض قرار گرفته است.و تاکنون 4نفر به شهادت رسیدند که بین آنها کودکی حدود سه ساله وجود داشته به علاوه آن بیش از ده ها نفر در شرایط بحرانی از مردان و زنان و کودکان زخمی شدند و تعدادی از منازل مردم منهدم شده و ضررهای بسیار زیادی به جان ساکنان منطقه عوامیه وارد آمده است. چنانچه اقدام نظام آل خلیفه بر نابودی میدان لولو بود که آن نماد انقلاب بحرین شناخته می شد حکومت آل سعود هم به دنبال تخریب العوامیه و شکستن عزم و اراده ساکنان این منطقه و از بین بردن میراث مبارزان این محله است.

وی با اشاره به معرفی برخی حوادث بوجود آمده در منطقه العوامیه گفت: در صبح 10 می سال جاری میلادی حکومت آل سعود بر محله مسوره در شهر عوامیه در استان شرقی سرزمین حرمیین شریفین یورش نظامی کرد . و این هجوم امروز بعد از حمله مشابه حکومت بر این محله در ماه مارس گذشته بود که در آن حمله ضرر ها و زیان هایی به مال و جان مردم و خانه هایشان وارد آمد و شهید جوان ولید العریض به شهادت رسید .

منطقه جنگی در العوامیه عربستان

 

منطقه جنگی در العوامیه عربستان

 روحانی بحرینی گفت:  فعالان سیاسی از طریق شبکه های اجتماعی عکس های حملات را مخابره می کنند و توضیح می دهند حجم ضرر هایی را که به اهالی این منطقه وارد می شود چقدر است و اشاره شده که 13 نفر مجروح شدند و یکی از مجروحین به شهادت رسیده است. و به گفته  شاهدان عینی نیروهای سعودی اسلحه های سنگین در این حملات به کار گرفتند و در وسط شهر متمرکز شده و آتش ها را بدون هدف گیری به طور گسترده بر سر مردم می ریزند.و این تیراندازی ها ادامه دارد و بیش از 5 ساعت صدای تیراندازی به روی مردم شنیده شده است و صدای گلوله وتیر و انفجارها در همه جای شهر طنین انداز بوده است.

حجت الاسلا م سندی گفت: لازم به یادآوری است حکومت سعودی فرمان به نابود کردن این محله تاریخی در ماه دسامبر 2016 کرده و از اهالی آن خواسته که این مکان را تخلیه کنند اما مردم نپذیرفتند و درخواست آنها را اجابت نکردند. بنابراین حکومت شروع به اذیت و آزار مردم این منطقه کرد آن هم از طریق قطع برق محله. در تاریخ 10 می  2017 فعالان سیاسی در شهر العوامیه گفتند در شرق عربستان صداهای تیراندازی نیروهای سعودی در شهر طنین انداز است  و بعد از هجوم مجدد نیروها و زره پوشان از ساعت سه و نیم صبح بر محله تاریخی مسوره با هدف آغاز نابودی این محله حمله کردند ،در حالیکه خانواده شهید علی عبدالله و ابو عبدالله سوگوار بودند و عزیزشان توسط سعودی ها از طریق نارنجک ها و تیراندازی های گسترده به شهادت رسیده بود .

حمله سعودی ها به حوزه علمیه شیخ نمر

روحانی بحرینی گفت: از طریق حمله خونینی که بر این محله تاریخی شد نیروهای آل سعود به عمد حوزه شهید شیخ نمر النمر را مورد هدف قرار دادند که این حوزه بعد از تعرض و حمله سال گذشته ترمیم شده بود. همچنین نیروهای نظامی ضررهای انسانی بسیاری بعد از قربانی شدن و به شهادت رسیدن ساکنان این منطقه به جای گذاشتند که "عامل آسیوی" در بین این قربانیان بود و ده ها نفر از جمله کودکان مجروح شدند و سعودی ها از وارد شدن نیروهای امدادی ممانعت به عمل آوردند علارغم فریادهای ساکنین این مناطق آنها مورد تیراندازی قرار گرفتند.

 

حمله سعودی ها به حوزه علمیه شیخ نمر

دعوت گروه ها و حرکت های مردمی برای مبارزه با احمقان سعودی

عضو جریان الوفا الاسلامی بحرین گفت: از این رو گروه های مردمی در شبه جزیره عربستان به مبارزه با این نظام احمق دعوت کردند و در پاسخ به هجوم بربری کسانی که به این مردم حمله کردند و در این بیانیه اشاره به حمله از پیش برنامه ریزی شده به شهروندان قطیف شده  بویژه در شهر العوامیه به دلیل نظر خانواده هایی که مخالف تخلیه محله تاریخی مسوره بودند و مقاومت را انتخاب کردند و حرکت های مطالبه گرانه را برگزیدند حرکتی که شیخ شهید نمر آن را از خودی به جای گذاشته بود محلی که محل تولد وی در عوامیه است.

   دعوت مراجع دینی و سازمان های بین المللی برای توقف جرائم سعودی در عوامیه

روحانی بحرینی ادامه داد: مراجع دینی و سازمان های بین المللی و حقوقی برای ورود فوری و مجبور کردن نظام سعودی و فشار وارد کردن برای توقف جرائم سعودی در این شهر و بقیه مناطق مجاور همگان را فراخواندند.فعالان در شبکه های اجتماعیشان عکس ها و ویدئوهایی را بارگذاری کردند که نشان می دهد نیروهای سعودی از نارنجک و خمپاره در هجوم به شهر استفاده کردند و از این بمب های منهدم کننده علیه منازل و ساکنان این مناطق به کار بردند و این بمب ها دلیل شعله ور شدن حریق های گسترده است که آسمان شهر و اطرافش را روشن کرده بود.

آل سعود مانع از رساندن غذا به محاصره شدگان مناطق شیعه نشین عربستان است

حجت الاسلام سندی خاطر نشان کرد: گزارش های روز شنبه 13 می این بوده که وسایل نظامی هنوز در داخل محله های ساکنین در کنار جرثقیل ها و ماشین های سنگین وجود دارد و به عملیات تخریب محله مسوره می پردازند.دراین میان درگیری هایی بین مقاومت و سعودی ها وجود دارد و بردیزل های منهدم کننده منازل را تخریب می کنند. شبکه ها و پایگاه های نزدیک به جنبش های انقلابی خبرهایی از حملات جدید زره پوشان و سربازان سعودی اعلام کردند و این هجوم های خونین در عوامیه و شهرهای مجاور تکرار می شود از جمله شهرهای قدیح و البحاری محله ای که محاصره همه جانبه شده  و موانع سیمانی اطراف آن کشیدند و فعالان، مجروحانی را که در صفوف اهالی بودند نشان داند . در بین آنها خانواده ای در قدیح مورد بمباران قرار گرفتند و کوکی از خانواده الحمدان مورد اصابت قرار گرفت و ساکنان محله مسوره مورد جنگ متعمدانه به همراه منع مواد غذایی قرار گرفتند به طوری که آل سعود مانع از فعالیت تجار این دو محله هستند و اجازه نمی دهند مغازه هایشان را بازکنند و مواد غذایی را به طور رایگان بین مردم و اهالی محاصره شده توزیع کنند.

وی خاطر نشان کرد: گروه های انقلابی اعلام کردند با شروع جنگ سعودی علیه عوامیه مرحله صبر به پایان رسیده و به رویارویی گسترده در مقابل نیروهای دشمن فراخوان و دعوت نمودند و در این میان معارض برجسته فواد ابراهیم سربازهای سعودی را به جنگجویان متجاوز توصیف کرده است.

روحانی بحرینی در پایان گفت: ملت بحرین همبستگی خود را به شکل گسترده با اهالی عوامیه اعلام کردند و  الوفاء الاسلامی و نیروهای معارض دیگر بیانیه های محکوم کننده ای را علیه تجاوز سعودی ها به این منطقه صادر کردند و اتحاد و همبستگیشان با مقاومت اهالی این منطقه اعلام کردند چنانچه تظاهرات گسترده و فراوانی در مناطق مختلف بحرین به دعوت جریان الوفاء الاسلامی به منظور همبستگی با اهالی و ساکنان العوامیه برپاشده  است و شعار آنها این است: قطیف ما مقاوم است و مبارزه می کند و یاری ما برای آنها مهیا و آماده  است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسني IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    ممنون عالي بود